تبلیغات
خودروهای رور دنیا - آئودی R8 5.2 FSI

خودروهای رور دنیا

جمعه 18 بهمن 1387

آئودی R8 5.2 FSI

نویسنده: امیررضا   طبقه بندی: خودروهای آلمانی، 

Audi R8 5.2 FSI

آئودی R8 5.2 FSI به تازگی در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد . البته اطلاعاتی که تا این لحظه در مورد این خودرو منتشر شده بود چندان زیاد نبود ولی به تازگی اطلاعات کامل تری از این سوپراسپرت جذاب به خبرگزاری های خودرویی راه پیدا کرده که بد نیست آن ها را مرور کنیم .

پس از موفیت قابل توجه R8 شرکت آئودی دست به کار شد تا گونه ی قدرتمندتری از این ابر اتومبیل را روانه ی بازار کند . اولین و مهم ترین تغییر صورت گرفته در نظر گرفتن یک موتور 2/5 لیتری 10 سیلندر با قدرت 525 اسب بخار می باشد . این پیشرانه که توانایی تولید 530 نیوتون متر  ( 390 پوند فوت ) را داراست از سیستم تزریق مستقیم سوخت به سیلندرها سود می برد .

برای افزایش قدرت ضریب تراکم موتور به 1 : 5/12 افزایش پیدا کرده است . چرا که با زیاد شدن این ضریب مخلوط هوا و سوخت فشرده تر شده که می توان قدرت بیشتری از آن گرفت . البته این کار نیاز به استفاده از بنزین با اکتان بالا دارد و مطمئنا R8 5.2 با بنزین ایران ناسازگار است .

سیستم روغن کاری خشک که در خودروهای مسابقه ای مرسوم است برای روانکاری اجزای مکانیکی R8 5.2 FSI در نظر گرفته شده است تا در تمامی شرایط و تحت فشارهای گوناگون ( حتی در فشار 2/1 جی ! ) عملکرد خود را حفظ نماید .

میانگین مصرف سوخت R8 5.2 FSI با این موتور غول پیکر تنها 7/13 لیتر در صد کیلومتر است !

از لحاظ توانایی های حرکتی این خودرو می تواند ظرف مدت 9/3 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد . حداکثر سرعت 316 کیلومتر در ساعت نیز برای این سوپراسپرت چندان دور از دسترس نیست .  جالب است بدانید که حداکثر دور موتور مجاز این خودرو 8700 دور بر دقیقه است !! که در دور 8000 حداکثر قدرت و در دور موتور 6500 بیشینه ی گشتاور به دست می آید .

برای این خودرو دو نوع گیربکس شش سرعته ی دستی و R tronic در نظر گرفته شده است که در گونه ی دوم می توان دنده ها را از روی دکمه های قرار گرفته بر روی فرمان نیز تعویض کرد .

سیستم چهار چرخ متحرک " کواترو " در R8 5.2 FSI نیز به چشم می خورد . این سیستم توانایی انتقال قدرت به هر چرخ را داراست ولی به طور کلی تمایل آن انتقال نیرو به چرخ های عقب است .

تقسیم وزن 44 به 56 برای یک سوپراسپرت موتور وسط رقم مناسبی است . ضمن این که فنربندی بازنگری شده ی این خودرو نیز می تواند به وسیله ی کمک فنرهای مغناطیسی خود سواری جذابی را ارایه کند .

آئودی برای کاهش وزن از ماده ی AFS و آلومینیوم در ساخت بدنه استفاده کرده است به همین دلیل است که R8 با گیربکس شش سرعته ی دستی تنها 1620 کیلوگرم وزن دارد .

از لحاظ طراحی اگرچه تغییرات خاصی روی نداده است ولی استفاده از چراغ های تماماً LED در بخش جلو و در نظر گرفتن رینگ های 19 اینچی ابهت خاصی را به R8 ارزانی داشته است .

آئودی R8 5.2 FSI در سه ماهه ی دوم امسال با قیمت پایه ی 142400 یورو وارد بازار کشور آلمان می شود .

نوشته : امیررضا اسماعیلی

نقل از کارایران

..........................................................................................................................

نظرات() 
BHW
سه شنبه 29 فروردین 1396 09:26 ق.ظ
This is very interesting, You are a very skilled blogger.
I've joined your feed and look forward to seeking more of your
fantastic post. Also, I have shared your web site in my social networks!
BHW
پنجشنبه 24 فروردین 1396 02:24 ق.ظ
whoah this weblog is excellent i love reading your articles.

Keep up the good work! You understand, lots of persons are
looking around for this info, you can aid them greatly.
manicure
پنجشنبه 10 فروردین 1396 08:54 ق.ظ
Hey! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out
and say I really enjoy reading through your articles. Can you suggest any other blogs/websites/forums that go
over the same subjects? Thanks a lot!
manicure
سه شنبه 8 فروردین 1396 04:39 ب.ظ
Definitely believe that which you stated. Your favorite reason appeared to be on the
internet the simplest thing to be aware of. I say to you, I definitely get irked while people consider worries
that they just don't know about. You managed to hit the
nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side
effect , people can take a signal. Will likely
be back to get more. Thanks
نگین(ارسطو عامل)
یکشنبه 18 اسفند 1392 10:57 ب.ظ
ماشین واقعی یعنی آئودی.خیلی دوسش دارم
به وب منم سر بزنید خوشحال میشم
arastoomashn.blogfa.com
بابک
چهارشنبه 20 آذر 1392 03:48 ب.ظ
من از ا ئودی و ماشین های المان خیلی خوشم میاد
یاس
شنبه 27 آبان 1391 03:36 ب.ظ
سلام من یاس هستم دوست دارم بیخودی سایت طراحی نکنیم بهد رهایش کنیم ارزش سایت را پائین نیاوریم باتشکر
یاس
شنبه 27 آبان 1391 03:16 ب.ظ
من دوست می دارم عکس ها و مضوعات خاصی را در سایت بگذاریم
فرزاد
سه شنبه 29 بهمن 1387 09:36 ق.ظ
با عرض پوزش
در متن زیر منظورم این بود كه یك مالیبوی نو بهتر است یا یك هوندا آكورد دست دوم
فرزاد
سه شنبه 29 بهمن 1387 09:35 ق.ظ
سلام دوست خوبم
از مطالب وبلاتون خیلی لذت بردم
من ماه آینده به تورنتو میروم قصد خرید خوردور دارم و میخواستم در مورد شورلت مالیبو اطلاعتی به من بدهید فكر میكنید یك شورلت مالیبوی نو بهتر است یا یك هوندا آكورد نو در نظر داشته باشید كه كمی هم با مشكل محدودیت قدرت خرید تا حداكثر 26 هزار دلار مواجه هستم ، این شامل خرید قسطی نمیشود ممنون میشوم اگر پیشنهاد دیگری هم خودتان دارید بایم بنویسید اگر قصد ندارید در مورد مالیبو مطلب بنویسید اگر زحمت نیست برای خودم ایمیل كنید
باز هم از شما متشكرم
سوشی و پری
دوشنبه 28 بهمن 1387 06:30 ب.ظ
سلام دوست عزیز. من شما را لینک کردم . شما هم مرا لینک کنید . مرسی
با تشکر از وبلاگ خوبتان
farshad
دوشنبه 21 بهمن 1387 05:56 ب.ظ
سلام داداش .
خوبی؟
دیگه افتخار نمیدی به وبلاگ ما سر بزنی ...
با
SMS 570 Challenge
وبلاگم رو به روز کردم...
اگه بیای بهم سر بزنی و نظرت رو بگی خوشحال می شم.
منتظر ت هستم.
با تشکر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نظرسنجی

    به مطالب این وبلاگ چه نمره ای می دهید ؟





  • ابر برچسبها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :