تبلیغات
خودروهای رور دنیا - آئودی اسپرت بک کانسپت ; رویایی که به حقیقت تبدیل شد !

خودروهای رور دنیا

سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم .

امروز می خوام به معرفی یکی دیگر از خودروهایی که در دیترویت به نمایش درآمد بپردازم .

شاید مطلب ب ام و Z4 رو تو این وبلاگ خونده باشید ولی پیشنهاد می کنم اگه می خواید اطلاعات بیشتری در مورد این شاهکار ب ام و به دست بیارید و از مطالب فنی و جدید دیگه ( از نقد طراحی سایپا 132 گرفته تا تست فراری اف 430 در شیراز ... ) استفاده کنید شماره ی 21 ماهنامه ی خودرو امروز رو تهیه کنید .

راستی شرکت در نظرسنجی این وبلاگ رو فراموش نکنید !

منتظر نظراتتون هستم .

 

 

Audi Sportback Concept

 

Audi A7 Sportback Concept at 2009 Detroit Auto Show

 

بازار کوپه های چهار در این روزها آن قدر داغ شده که پس از لامبورگینی و پورشه شرکت آئودی نیز دست به کار شده تا از غافله عقب نماند .  اسپرت بک نام کانسپت جدیدی است که آئودی آن را به نمایشگاه دیترویت آورده تا در مقابل رقبا عرض اندام کند .

 

طراحی خارجی :

 

چیزی که در نمای جلوی اسپرت بک می بینید چراغ های خشن و جلوپنجره ی بزرگ است . شکل چراغ ها که از گوشه های تیز تشکیل شده است به همراه نحوه ی آرایش لامپ های LED درون آن علاوه بر جذاب تر نشان دادن چهره ی خودرو حس خشونت را نیز به بیننده القا می کند .  البته شکل این چراغ ها خیلی با ما غریبه نیست چرا که مدل A1 اسپرت بک نیز از همین شکل چراغ ها سود می برد .

ابعاد بزرگ جلوپنجره لازمه ی پرابهت کردن یک خودرو است . در اسپرت بک نیز این اصل به خوبی رعایت شده و جلوپنجره ی بزرگی که نوارهای فلزی نیز بر روی آن نقش بسته مکمل چراغ ها و دریچه های هوای روی سپر است .

دریچه های هوای روی سپر کاملا هوشمندانه طراحی شده اند و ترکیب سطوح در این بخش جلوه ی زیبایی را پدید آورده است که با سایر اجزای بدنه نیز هماهنگ است .

 

Audi A7 Sportback Concept at 2009 Detroit Auto Show

 

در نمای بغل " خط کمر " بلند و فاصله ی کم این خط با خط زیرین ترکیبی را به وجود آورده که از یک خودروی لوکس و اسپرت آلمانی انتظار می رفت .  در اسپرت بک شما طرحی مشابه کادیلاک یا رنو را نمی بینید . خطوط کاملا صاف و کشیده هستند و بیشتر ملایم به نظر می رسند تا تند و تیز . شیب ستون عقب و فضایی که در برخورد با سقف ایجاد می کند اسپرت بک را کاملا شبیه محصولات آستون مارتین می نماید .

در نمای عقب شکل چراغ ها کاملا به سایر محصولات آئودی نظیر A5 شبیه است و به کارگیری فرم بدنه ی لیفت بک نیز طرح اسپرت بک را متفاوت از مرسدس سی ال اس نموده است .

در کل طراحی اسپرت بک دارای نقاط قوت فراوانی است که طرح آن را جذاب و جالب توجه نموده است . البته طراوت و شادابی که در نمای جلو دیده می شود در بخش عقب به چشم نمی خورد .

 

طراحی داخلی :

 

Audi A7 Sportback Concept

 

اسپرت بک جزء معدود خودروهای اسپرتی است که از چوب برای پوشش کابین خود استفاده می کند . استفاده از چوب قهوه ای رنگ در کنار قطعات فلزی زیبایی قابل توجهی را به وجود آورده است .

طراحی دریچه های کولر و دکمه ها و ادوات ترکیبی از خودروهای مدرن و ویژگی های اتومبیل های کلاسیک است . البته مطمئنا در مدل تولیدی محل مخصوصی برای مانیتور در نظر گرفته خواهد شد .

فرمان و دسته دنده از لحاظ بصری هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند و با سایر عناصر کابین ترکیب همگونی را ایجاد کرده اند .

استفاده از سیستم چندکاره ی MMI امکان کنترل سیستم های مختلف را به سهولت فراهم کرده است .

کابین اسپرت بک آمیزه ای از هنر و زیبایی است که توانسته مفهوم جذابیت را با لوکس بودن پیوند بزند .

 

ویژگی های فنی :

 

برای سیستم فنربندی اسپرت بک حالت اسپرت به طور اتوماتیک تنظیم شده است . فربندی پنج اتصاله که از آلومینیوم ساخته شده است تا در کنار  سیستم کنترل دائم نوسانات ( CDC ) پایداری و دینامیک قابل توجهی را به ارمغان بیاورد .

یک موتور 3 لیتری V6 که توانایی تولید 225 اسب بخار قدرت و 550 نیوتون متر ( 307 پوند فوت ) گشتاور را دارد قدرت بخش جثه ی 1800 کیلوگرمی اسپرت بک خواهد بود .

این موتور TDI با استفاده از انژکتورهای پیزو می تواند گازوئیل را با فشار 2000 بار به محفظه ی سوخت تزریق کند .

شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو زیر هفت ثانیه بدست آمده و حداکثر سرعت نیز به 245 کیلومتر در ساعت می رسد .

 

Audi A7 Sportback Concept at 2009 Detroit Auto Show

 

میزان مصرف سوخت اسپرت بک در هر صد کیلومتر 9/5 لیتر است و میزان تولید گاز دی اکسید کربن در هر کیلومتر زیر 156 گرم است .

ضریب پسا یا مقاومت در برابر نیروی باد این خودرو 30/0 CD می باشد که رقم مناسبی است ; گرچه به پای مرسدس ای کلاس جدید نمی رسد .

پایان سخن :

 

آئودی با معرفی این کانسپت نشان داد که چطور می تواند ویژگی های یک خودروی اسپرت ; لوکس ; کم مصرف ; پرقدرت و جادار ( فضای صندوق بار اسپرت بک در حدود 500 لیتر گنجایش دارد ) را معرفی کند .

آئودی A7 به احتمال زیاد نام خودرویی خواهد بود که در حقیقت گونه ی تولیدی این کانسپت محسوب می شود .

.........................................................................................................................................

نظرات() 
نوید
شنبه 10 تیر 1391 04:16 ب.ظ
سایت بسیار خوبی دارید ومن بسیار استفاده کردم
حسن
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 05:12 ب.ظ
بسیار عالی
محمد
سه شنبه 17 آبان 1390 01:47 ب.ظ
سلام وبلاگ خیلی قشنگی دارید.نظرتونو راجب تبادل لینک بهم بگید
موفق باشید
buggati veiron
شنبه 19 شهریور 1390 03:39 ب.ظ
با تشکر.مطالبتون عالیه.وقتی قیمت پرایدو با audi مقایسه می کنیم میفهمیم وضع مملکت چیجوریه.فکر نکنم پرایدو افغانستان 500000 تومنم از ایران بخره.
My Love SALEEN S7
جمعه 16 مهر 1389 11:33 ب.ظ
مطالبت فوق العادست
شایان
شنبه 18 اردیبهشت 1389 12:53 ب.ظ
من نظر علی رو تایید می کنم ...
همگی باید یک شعارسر بدهیم :"یا رسیدن به صنعت خودرو جهانی یا نابودی ایران خودرو و سایپا"
علی
شنبه 18 اردیبهشت 1389 12:48 ب.ظ
به نظرم ما ایرانی ها باید بمیریم و این ماشینها را نتونیم سوار بشیم چرا که دیکتاتوری خودرو در ایران فقط پراید و پژو از مدل افتاده را در اختیار مشتری های بیچاره قرار می دهد .... کارتون خیلی خوبه اما بهتر اونه که ماشینهای خارجی را با ایرانی مقایسه کنید تا همگان بر افتزاح بودن صنعت خودرو در ایران صحه بگذارند. البته مسئولین خودرو سازی ایران با همین وضعیت کنونی به خدای پول تبدیل شدند و نمی خواهند وضعیت تغییر کند . و کیفیت ماشینها بهتر شود چود در آن صورت مجبورند ماشین خوب بزنند با قیمت بازر جهانی اونوقت جایی برای دزدی نیست ....
سجاد ولدی
یکشنبه 29 دی 1387 09:15 ق.ظ
سلام آقا امیر رضا. بنده از شما اصلا انتظار نداشتم که این قدر راحت آخرتت رو به دنیا بفروشی و خودت رو مدیون کنی. تو با چه سندی می گی که مثلا مجله چهار چرخ خودش رو به تریبون خودروسازن تبدیل کرده و از سوی دیگه ماهنامه خودرو امروز رو که تمام هزینه چاپ و انتشارش رو شرکت سایپا پرداخت می کنه از این قاعده مستثی می دونی. نمی دونم اگر خودرو خوان باشی شاید حتما اسم من رو در یکی از مجلات سرعت ، چهارچرخ، دنیای خودرو و حتی خودرو امروز دیده باشی.من سالهاست که به عنوان یک خودرو نویس - البته کوچیک همه ی بزرگها - کار می کنم و اطلاعات خوبی در مورد همه مجلات دارم.
امیدوارم از این به بعد با درایت بیشتری برخی مطالبت رو بنویسی
در ضمن اگر برای حرف هام سند خواستی یک ایمیل بزن تا برات بعضی چیزها رو بفرستم.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نظرسنجی

    به مطالب این وبلاگ چه نمره ای می دهید ؟





  • ابر برچسبها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :