تبلیغات
خودروهای رور دنیا - لولکس و زیبا : نسل جدید ای کلاس معرفی شد !

خودروهای رور دنیا

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

منت خدای را عزوجل که امتحانات رو به پایان است و تعطیلات در حال آغاز  ! ( ببخشید ادبیات زیاد خوندم تحت تاثیر قرار گرفتم ! )

بالاخره مسئولین نمایشگاه دیترویت تصمیم گرفتند که با توجه به نزدیک شدن امتحان های من به روزهای پایانی این نمایشگاه رو افتتاح کنند تا من بتونم اطلاعات اون رو خدمتتون تقدیم کنم !

امروز می خوام یکی از داغ ترین خودروهایی رو که در این نمایشگاه ازش پرده

برداری شد معرفی کنم . این شما و این هم نسل جدید مرسدس ای کلاس :

 

 

2010 Mercedes E-Class

 

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان نسل جدید مرسدس ای کلاس نیز در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد . بی شک ای کلاس یکی از اصیل ترین و محبوب ترین محصولات بنز است که طرفداران زیادی را در سراسر جهان دارد . این خودرو در حال حاضر توسط تاپ خودرو و به طور محدود مونتاژ می شود و البته در کنار مونتاژ توسط شرکت ستاره ی ایران نیز وارد می گردد .

در ادامه به بررسی دقیق تر این محصول مرسدس می پردازیم :

 

طراحی خارجی :

 

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

 

هیچ وقت نباید از مرسدس توقع داشت تا یکی از لوکس ترین سدان هایش را با چهره ای اسپرت و جوان پسند راهی بازار نماید . نسل جدید ای کلاس نیز از طراحی نسبتا محافظه کارانه ولی زیبا سود می برد .

طرح چراغ های دو تکه که به کارگیری آن ها از اواسط دهه ی نود میلادی آغاز شد هنوز هم در ای کلاس جدید به چشم می خورد . منتها با این تفاوت که اینک به جای فرم دایره از اشکال چهار گوش و شکسته استفاده شده است . شکل بخش اصلی چراغ جلو تا حدی زیبا است ولی بخش کوچکتر که در کنار آن جای دارد اندکی نامتناسب و ناهمگون به نظر میرسد که دلیل اصلی آن نیز نحوه ی طراحی لنز درون چراغ می باشد .  به نظر میرسد که هدف طراحان مرسدس این بوده که بخش بزرگتر چراغ شخصیت این مدل را شکل دهد و بخش کوچکتر تنها برای خالی نبودن فاصله ی میان چراغ و جلوپنجره باشد تا حاصل کار پخته تر و حساب شده تر از طرح R کلاس از آب در بیاید .

فرم جلوپنجره دارای همان طرح کلاسیکی است که بر روی نسل جدید C کلاس ( البته در سطح تجهیزات کلاسیک و الگانس ) آن را دیده بودیم . این طرح جلوپنجره حالتی موقر و سنگین به ای کلاس می دهد . اگرچه می توان امیدوار بود که مرسدس یک طرح اسپرت را نیز برای سطح تجهیزات آوانت گارد در نظر بگیرد تا شاید آن موقع ای کلاس بیشتر مورد توجه جوانان قرار بگیرد .

 

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

در نمای جانبی شاهد طرحی به مراتب اسپرت تر و پرتحرک تر هستیم . خط برجسته و تیزی که بر روی بدنه کشیده شده در کنار برش های روی گلگیر جذابیت خاصی را به ای کلاس بخشیده است . البته استفاده از برش های تند و تیز بر روی گلگیر عقب برای حجیم تر نشان دادن آن قابل تامل است چرا که عدم استفاده از خطوط نرم و عضلانی در این بخش می تواند نشانگر این باشد که طراحان مرسدس هنوز هم به دنبال خطوط تیز و خشک هستند و دیگر اهمیت چندانی به خطوط نرم نمی دهند .

به نظر می رسد بار دیگر استفاده از نوار روی بدنه یا " body wide line " در حال رایج شدن است . نوارهای روی بدنه که در دهه ی میلادی استفاده ی فراوانی داشتند ( نظیر انواع محصولات پژو - پراید و... ) مدتی بود که با دنیای طراحی خداحافظی کرده بودند ولی گویا این بار در شکلی جدید قصد خودنمایی دارند . نوارهای روی بدنه ی جدید اغلب با خط شخصیت خودرو موازی هستند و جنسشان نیز از فلز است .

در نمای عقب شاهد یک طرح باطراوت و تا حدی خشن هستیم . فرم افقی چراغ ها و به کارگیری لامپ های LED در ساختار آن ها یکی از نقاط قوت بزرگ ای کلاس محسوب می شود . رنگ بندی چراغ نیز بسیار جذاب است . شکستگی روی صندوق نیز از جمله چیزهایی است که به اصالت طرح و هماهنگی آن با خطوط روی بدنه می افزاید .

ولی باید اذعان کرد که طرح بخش جلویی و پشتی ای کلاس چندان با هم هماهنگ نیستند . در بخش جلویی بیشتر شاهد یک طرح نرم و آرام هستیم ولی در نمای عقب شاهد یک طرح خشن و تند و تیز می باشیم .

اگر چه جسارت بیشتری در طراحی ای کلاس جدید خرج شده است ولی هنوز هم طراحی این خودرو محافظه کارانه است که البته نکته ی منفی نیز محسوب نمی شود .

 

طراحی داخلی :

 

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

 

کابین ای کلاس بسیار زییاتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید ! قرار دادن هوشمندانه ی عناصر و اجزا در کنار یکدیگر در کنار نورپردازی مناسب و استفاده از مواد با کیفیت موجب شده تا طراحی داخلی این خودرو از سایر خودروهای رقیب یک سر و گردن بالاتر قرار بگیرد .

اینک درون ای کلاس شباهت بیشتری با سایر اعضای خانواده ی مرسدس پیدا کرده است . طرح بدون شیب داشبورد و فرم مربع شکل دریچه های کولر که در زیر مانتیور جاسازی شده اند این شباهت را تکمیل می کند .

شکل فرمان ; دریچه های کولر و دکمه ها زیبا و متناسب است و طرح نشان دهنده ها نیز به این زیبایی می افزاید .

برای این کابین می توان رنگ های مختلفی را سفارش داد . از قطعات چوبی تیره و روشن گرفته تا پوشش فلزی همگی برای این کابین قابل سفارش هستند که در صورت انتخاب هر کدام از آن ها اتاق خودرو به شکل دیگری در می آید .

از جمله تجهیزات رفاهی که در کابین این خودرو به چشم می خورد می توان به صندلی ها با قابلیت کنترل پیشرفته و مجهز به ماساژور و سیستم THERMOTRONIC که به طور اتوماتیک دمای هوا را کنترل می کند اشاره کرد .

البته به این تجهیزات سیستم صوتی با قابلیت دریافت دو سی دی - CD پلیر - هشت بلندگو ی پرتوان و سیستم اینترفیس برای تلفن های همراه را نیز اضافه کنید .

در کل ای کلاس جدید در این بخش بسیار پرتوان ظاهر شده است و هم امکانات مناسبی را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می دهد و هم طراحی زیبایی را به نمایش می گذارد .

 

ایمنی :

 

به نظر شما ایمنی خودرویی که در بیش از 150 تست تصادف با سرعت های بالا شرکت کرده و در حدود 17000 شبیه سازی رایانه ای بر روی آن انجام شده چگونه است ؟ خصوصا وقتی که بدانید این خودرو ساخت شرکت مرسدس بنز است ؟

72 درصد بدنه ی ای کلاس جدید از فولاد پیشرفته و مقاوم ساخته شده است تا ایمنی بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد .

در نظر گرفتن هفت کیسه ی هوا به طور استاندارد - کمربندهای مجهز به محدود کننده ی نیرو و  پشت سری های فعال  ایمنی نسل جدید را بالاتر از نسل قبل نموده است .

مرسدس برای عابران پیاده نیز راهکاری اندیشیده تا در صورت برخورد خودرو با این افراد یک سیستم در کسری از ثانیه بخش عقبی کاپوت را به میزان 50 میلی متر بلند می کند تا مانع از رسیدن آسیب جدی به سر عابر شود .

سیستم PRESAFE  نیز مطابق معمول بر روی این خودرو نیز نصب می شود تا در صورت تشخیص امکان وقوع تصادف کمربندها را سفت کند و ایربگ ها را در حال آماده باش قرار دهد .

در کل ای کلاس جدید تجهیزات ایمنی بدیع و کارآمدی را ارایه می کند که می تواند اعتماد خریداران را بیش از پیش جلب نماید .

 

موتور و گیربکس :

 

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

 

ای کلاس جدید با موتورهای بسیار پیشرفته ای به فروش می رسد . این موتورها که از سیستم تزریق مستقیم سوخت و انژکتورهای پیزو سود می برند در مواردی حتی می توانند استاندارد آلایندگی یورو 6 را نیز پاس کنند . قابل ذکر است که این استاندارد از سال 2014 اجباری می شود ( در ایران در حال حاضر استاندارد یورو 2 آن هم نه به طور کامل ! اجرا می شود ) .

E220 CDI که به توربوشارژر نیز مجهز است 170 اسب بخار ; E200 CDI نیز 150 اسب بخار قدرت تولید می کند . مصرف این مدل تنها 3/5 لیتر گازوئیل در هر صد کیلومتر است .

قویترین گونه ی چهار سیلندرهای دیزلی E 250 CDI است که 204 اسب بخار توان و 500 نیوتون متر گشتاور دارد . میزان تولید گاز دی اکسید کربن این موتور نیز در هر کیلومتر 139 گرم است و میزان مصرف سوخت نیز در هر صد کیلومتر 3/5 لیتر است .

موتور شش سیلندری که بر روی مدل E350 CDI نصب شده است توانایی تولید 231 اسب بخار را داراست و البته به سیستم BlueTEC نیز مجهز است .

با تلاشی که شرکت بر روی مدل های مختلف انجام داده است میزان مصرف سوخت 20 درصد کاهش پیدا کرده است .

گونه ی بنزینی E200 CGI که به سیستم توقف / حرکت خودکار نیز مجهز است ( مانند محصولات ب ام و ) می تواند 184 اسب بخار قدرت تولید کند . میزان مصرف سوخت 8/6 لیتری در هر صد کیلومتر این خودرو را کاملا اقتصادی نموده است .

E250 CGI که 204 اسب بخار قدرت و 310 نیوتون منر گشتاور تولید می کند با گیربکس 5 سرعته ی اتوماتیک 4/7 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می کند ( " مینیاتور " نیز با 80 اسب بخار قدرت حدود 7 لیتر در صد کیلومتر مصرف می کند !! ) .

هر دو مدل E350 CGI و E500CGI که به ترتیب 292 و 388 اسب بخار قدرت تولید می کنند 6/0 لیتر نسبت به مدل های قبلی کم مصرف تر شده اند .

 

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

 

پایان سخن :

 

نسل جدید ای کلاس یک سدان لوکس است که در اغلب جهات پیشرفت کرده است . ایمنی بیشتر - موتورهای قدرتمندتر و کم مصرف تر - چهره ی زیباتر ... همه و همه این خودرو را به یک اتومبیل ایده آل برای افرادی که خواهان یک رانندگی لذت بخش هستند تبدیل نموده است . سبک طراحی این خودرو به گونه ای است که به نظر می رسد باز هم بیشتر مورد توجه افراد میانسال قرار بگیرد .

این خودرو از مارس 2009 وارد بازارهای فروش اروپا می شود .

.....................................................................................................................................................

نظرات() 
farshad
پنجشنبه 26 دی 1387 06:31 ب.ظ
سلام عزیزم. خوبی؟
بی معرفت یه سری به وبلاگ من نزنیا.........
دلم واسه نظراتت تنگ شده.......
اگه افتخار بدی بیای تو وبلاگ و نظرت رو درج کنی ممنون میشم.............
امیدوارم همیشه موفق باشی.................
اردتمند تو فرشاد
پدرام
سه شنبه 24 دی 1387 05:22 ب.ظ
salam

matlabet kheyli top bood

manam m7 ro gozashtam

sar bezan

nazar yadet nare

BYYYYE
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نظرسنجی

    به مطالب این وبلاگ چه نمره ای می دهید ؟





  • ابر برچسبها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :