تبلیغات
خودروهای رور دنیا - جدال یک ۶ سیلندر با ۸ سیلندر ؛ نیسان ماکسیما ۲۰۰۹ در برابر پونتیاک جی ۸

خودروهای رور دنیا

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم . شهادت حضرت فاطمه ( س ) رو هم تسلیت عرض میکنم .

بالاخره یه فرصتی پیدا کردم تا بتونم با خیال آسوده بروز کنم . دعا کنید تا این ۴ تا امتحان باقی مونده رو هم به خوبی پشت سر بگذارم !!

برای امروز یکی از جدیدترین تست های مجله ی موتورترند رو در نظر گرفتم .

منتظر نظرات گرمتون ( و حتی سردتون !! ) هستم .

 

2009 Nissan Maxima 3.5 SV vs. 2008 Pontiac G8 GT

 

اگر شما قصد خرید یک خودروی ۳۰ هزار دلاری داشته باشید با گزینه های زیادی روبرو هستید که باید بهترین آن را انتخاب نمایید . در این محدوده ی قیمت شرکت نیسان با مدل جدید ماکسیما که مجهز به موتور پرقدرت V6 - جعبه دنده ی CVT و دارا بودن یكی از بهترین شاسی های خودروهای دیفرانسیل جلو - حضور دارد . و در همان محدوده ی قیمت پونتیاك GT جدید با یك موتور بزرگ V8 - گیربكس 6 سرعته اتوماتیك و یك پلاتفرم بزرگ حضور دارد .

هر دو خودرو جادار هستند - هر دو سدانند ; یكی از آن ها قرن بیست و یكمی است و دیگری دارای ساختاری متعلق به اواخر قرن بیستم میباشد . كدام یك از این دو بهترین انتخاب با توجه به رقم پرداختی شماست ؟؟ 

مدل ممتاز این خودرو با موتور 5/3 لیتری V6 و پسوند SV عرضه میشود كه رینگ های 19 اینچی برای آن یك آپشن است .

مدیر استراتژی شركت نیسان " مارك پری " در مورد ماكسیما گفت : " در آغاز مراحل توسعه ی این خودرو قرار بود كه سیستم انتقال قدرت به عقب در نظر گرفته شود ولی با گذشت پروژه مهندسان بر سر به كارگیری پلاتفرم D كه در آلتیما نیز مورد استفاده قرار میگیرد به توافق رسیدند چرا كه كابین بزرگتر و وزن كمتری دارد " .

پری در ادامه افزود : "‌ هندلینگ این خودرو بسیار خوب است بنابراین ما به یك خودروی دیفرانسیل عقب نیاز نداریم "  .

اما در مقابل ساخته ی جدید استرالیایی ها یعنی G8 تعلق خاطر عمیقی به سیستم انتقال قدرت به عقب دارد .  این خودرو بر روی پلاتفرم " زتا " ی هولدن كومودور ساخته شده است و در حالی كه موتور v6 نیز در دسترس بود مدل G8 GT از یك موتور 6 لیتری V8 استفاده میكند . این خودرو با این موتور از قیمت پایه ی 29995 آغاز میشود .

با اضافه كردن :‌ گرم كن صندلی - صندلی های چرمی ( همانند ماسیمای SV) همراه با پكیج اسپرت ( فقط 900 دلار برای رینگ های آلیاژی 19 اینچی - تایرهای تابستانی بریجستون - پدال های فلزی و فرمان چرمی ) شما فقط 31485 دلار پرداخته اید ! ( یعنی فقط 1850 دلار هرینه ی این مقدار آپشن !! ) . پونتیاك G8 GT با 361 اسب بخار پتانسیل بیشتری نسبت به ب ام و 550  59275 دلاری دارد .

كنار هم ; ماكسیما و پونتیاك ; هر كدام تعریف خاصی را از واژه ی " اسپرتی " ارایه میكنند .

ماكسیما قلمی تر ; روان تر و مدرن تر به نظر میرسد . G8 بلندتر و پهن تر است ; نزدیك به 5/3 سانتیمتر . چهره ای نرم تر دارد و بیشتر شبیه یه یك رنده ی پنیر است . دختران گروه ما ( منظور مجله ی موتور ترند است سوء تفاهم نشود !! ) از این خودرو به طور خاصی متنفر بودند . در كل چهره ی G8 عضلانی تر و پرخاشگر از رقیب دیگرش بود .

هر دو خودرو اتومبیل های روزمره ی مناسبی برای صاحبانشان هستند . اتاق بزرگ - راحت و كنترل های ارگونومیك از ویژگی های هر دو خودرو است .

G8 یك لبه ی برجسته در قسمت تكیه گاه سر و صندلی عقب داشت . فضای داخلی این خودرو كاملا جادار است و دو نفر با قد 180 سانتیمتر میتوانند به راحتی در كنار هم بنشینند در حالی كه هنوز جای زانوی اضافی نیز وجود دارد .

خریداران ماكسیما میتوانند صندلی های تاشونده ی  40/60 را به صورت آپشن سفارش دهند .

كابین G8 به طور قابل توجهی با چرم پوشیده شده ; مواد با كیفیت و قطعات براق حتی برای یك چنین خودرویی اضافی نیز به نظر میرسند .

كابین ماكسیما صمیمی تر و عاطفی تر است  . داخل این خودرو آراسته و زیباست بدون آن كه پر زرق و برق باشد و تجمل خاصی را از خود بروز دهد .

طراحان نیسان كابین این خودرو را با گوشه های نرم و قطعات چرم طراحی كرده اند و این خطوط نرم در نهایت به صفحه ی نمایش كه در مركز  خودرو جای گرفته است ختم میشود ( این در حالی است كه نشان دهنده های پونتیاك همانند بازی آتاری دهه ی 70 است ) .

سانروف دوگانه ی نیسان ( كه فقط قسمت جلوی آن قابل باز شدن است ) سرنشینان را وادار به شگفتی میكند و لذت وصف ناپذیری را در سرنشینان ایجاد مینماید .

در كل درباره ی كابین نیسان میتوان گفت كه اسپرتی است ولی خیلی زیبا نیست .

موتور DOHC 24Valve V6 ماكسیما 290 اسب بخار قدرت را در دور موتور 6400 ارایه میكند . موتور V8 G8 قدرتی برابر 361 اسب بخار را در دور موتور 5300 تولید مینماید . با وجود وزن سنگین تر در حدود 181 اسب بخار نسبت به ماكسیما هنوز اضافه قدرت 71 اسب بخاری این خودرو قابل توجه است . به همین دلیل شتاب سریع 1/6 ثانیه ای ماكسیما در حدود 5/0 ثانیه از پونتیاك كندتر است چرا كه پونتیاك ظرف مدت 6/5 ثانیه از حالت سكون به سرعت 96 كیلومتر در ساعت میرسد .

رانندگی با پونتیاك هیجان انگیزتر و جذاب تر است . عرش موتور هشت سیلندر این خودرو در كنار تعویض نرم و روان گیربكس 6 سرعته ی آن لذت رانندگی بالایی را به ارمغان می آورد .

در تست توقف از سرعت 96 كیلومتر ماكسیما 7/5 خط ترمز بیشتری نسبت به پونتیاك داشت .

ماكسیما با سیستم دیفرانسیل جلوی خود توانست كار بزرگی را انجام بدهد . پایداری این خودرو به طور قابل ملاحظه ای زیاد بود و توانست به رقم 85/0 جی دست یابد . بیشتر قدرت این خودرو در دستان راننده است ولی هنوز از لحاظ هندلینگ با یك خودروی ایده آل فاصله دارد . به نظر میرسد اگر نیسان قصد تولید یك خودروی اسپرت واقعی را دارد باید از سیستم دیفرانسیل عقب استفاده كند .

اما بار دیگر G8 خوش درخشید . فرمان پونتیاك به طرز محسوسی نرم تر و روان تر است . در حالی كه سیستم پایداری الكترونیكی خاموش است خودرو را تست میكنیم عقب پونتیاك در پیست 8 ( هشت انگلیسی ) شكل ما در حال منحرف شدن از مسیر بود ولی شاسی خودرو توانست تعادل خود را بدست بیاورد و خودرو كاملا تحت كنترل بود .

فاكتور لذت رانندگی قابل مقایسه نیست اگرچه ماكسیما نیز در این مورد قابل تامّل است .

و در این تست G8 تعادل بهتری داشت و به راحتی توانست به رقم 87/0 جی دست یابد .

پایان سخن :

 

رتبه ی اول : پونتیاك G8 GT

 

G8 خودرویی است سریع - نرم - جادار و با دارا بودن سیستم از كار انداختن سیلندرها در مواقعی كه به آن نیاز نیست مصرف سوختی قابل قبول دارد ( 5/15 لیتر در شهر  - 8/9 لیتر در جاده ) . شما با قیمت 30 هزار دلار خودروی اسپرتی بهتر از این اتومبیل نمیتوانید پیدا كنید .

 

رتبه ی دوم : نیسان ماكسیما SV

 

با دارا بودن طراحی جدیدتر و زیباتر میتواند انتخاب خوبی برای خریداران باشد اما هنوز در بعضی قسمت ها جای كار دارد .  

000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

نظرات() 
آرش
یکشنبه 23 تیر 1387 11:07 ق.ظ
من كه تو رو لینك كردم تو هم اگه وقت كردی من رو به اسم ((خودرو)) لینك كن
چهارشنبه 15 خرداد 1387 06:06 ق.ظ
گر نظرم سرد بود
كان تو را گرم كرد

چنان كانت سوزید
كه مادرت شرم كرد
مسعود
سه شنبه 14 خرداد 1387 11:06 ق.ظ
داداش من سلام
كارت عالیه
من مدیر وبلاگ نشریه الكترونیكی جهان اتومبیل هستم. خیلی وقته كه وبلاگ رو حذف و سایت زدیم. حالا خوشحام میشم یه سری به سایت ما بزنی. درضمن فورام خودرویی هم داریم. اگه با باشی باعث افتخاره.
منتظرتم.
سید مسعود
امیرحسین
سه شنبه 14 خرداد 1387 10:06 ق.ظ
سلام امیررضا جان ..
مطلب خیلی خوبی بود فقط از هر چی بگذریم اینش جالبه كه این دو خودرو در بازه 30 هزار دلاری دارن با هم رقابت می كنن .. اصلا می شه همچین وضعی رو برای خودرو های حدود 27 تا 28 میلیونی ایران تصور كرد ؟
..موفق باشی..!!
morteza
دوشنبه 13 خرداد 1387 05:06 ق.ظ
سلام.وب قشنگی دارین.امیدوارم موفق باشید.من واسه ی تبادل بنرو لگو و لینک مزاحم شدم . مارو با نام .::• بزرگترین سایت سرگرمی•::.لینک کنید با تشکر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نظرسنجی

    به مطالب این وبلاگ چه نمره ای می دهید ؟





  • ابر برچسبها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :