تبلیغات
خودروهای رور دنیا - ماشین زمان !! نبرد در ۳۰ سال پیش

خودروهای رور دنیا

چهارشنبه 18 اردیبهشت 1387

ماشین زمان !! نبرد در ۳۰ سال پیش

نویسنده: امیررضا   طبقه بندی: مقایسه ، 

سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم. در مورد نظر دوستمون آقا مهدی باس بگم که از نظر من نمایشگاه پکن خیلی هم نمایشگاه مهم ( از لحاظ معرفی محصولات جدید اروپایی ) نبود و به همین دلیل بود که من به معرفی خودروهای برتر چینی اکتفا کردم ضمن این که اگه محصول قابل توجهی از کمپانی های اروپایی رونمایی شد ( مثل آئودی کیو ۵ ) من به سرعت مطلبش رو در وبلاگ قرار دادم . انشاءالله از نمایشگاه ژنو که خودروهای جدید اروپایی بیشتری معرفی میشن گزارش کاملی خواهم گذاشت .

برای امروز یک مقایسه ی خیلی جالب از مجله ی آمریکایی " موتورترند " در نظر گرفتم . امیدوارم این مطلب مورد پسند شما دوستان قرار بگیره .

 

2008 Dodge Challenger SRT8 vs. 2008 Ford Shelby GT500

سه دهه ی پیش رقابت هیجان انگیزی بین خودروهای عضلانی در آمریکا در گرفته بود . از این میان رقابت دو خودروی دوج چلنجر و فورد موستانگ بسیار جالب توجه بود .

حالا پس از گذشت این همه سال دوباره این دو خودروی پرقدرت در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند تا برای هم عرض اندام نمایند .

دو سال پیش شرکت دوج گونه ی کانسپت چلنجر را معرفی نمود و حالا مدل تولیدی این خودرو نیز در دسترس است .

چهره ی چلنجر جدید یک طرح " ریترو " یا بازگشت به گذشته محسوب میشود . چراغ های چهار تایی جلو و قوس شیشه ی بغل از مشخص ترین ویژگی هایی است که از چلنجر قبلی به عاریت گرفته شده است .

طراحان این خودرو کمی این اتومبیل را پهن تر کرده اند و این پهنا به خوبی به چشم می آید . ستون B ضخیم نیز از مشخصات چلنجر جدید است .

داخل چلنجر با قطعات آلومینیومی براق كه سطح میانی داشبورد و كنسول را پوشانده تزئین شده است . داخل این خودرو بیش از هر چیزی شبیه به داخل كرایسلر 300 و دوج چاجر است .

فرمان مدل های عادی این خودرو چهارشاخه است ولی در مدل SRT8  شما یك فرمان سه شاخه را میبینید . صندلی های چرمی این خودرو نیز عضلانی و راحت هستند و شما را به خوبی بر روی خود حفظ میكنند .

برای سال 2008 كه اولین سال عرضه ی این خودرو است شركت دوج تنها گونه ی SRT8 را به فروش میرساند كه از یك موتور 1/6 لیتری V8 همی كه 425 اسب بخار قدرت و 420 پوندفوت گشتاور تولید میكند استفاده میكند .

از دیگر مشخصات این مدل میتوان به رینگ های آلومینیومی فورج شده ی 20 اینچی - دیسك های چهار كاناله ی برمبو و گیربكس 5 سرعته ی اتوماتیك اشاره كرد .

شركت دوج نتوانست گیربكس 6 سرعته ی دستی را برای این مدل آماده كند و به همین دلیل این خودرو تنها با گیربكس اتوماتیك به فروش میرسد .

قابل توجه است كه شركت دوج هر 6400 دستگاه دوج چلنجر SRT8 را كه برای تولید در سال 2008 در نظر گرفته شده بودند قبل از فروش رسمی این خودرو پیش فروش نمود .

گیربكس 6 سرعته ی دستی در سال 2009 در كنار مدل های ارزانتر كه زیر 24 هزار دلار قیمت دارند وارد بازار خواهد شد .

حالا دوج چلنجر در مقابل فورد شلبی 500 قرار گرفته است . خودرویی كه به یك موتور 4/5 لیتری V8 مجهز است . این موتور 500 اسب بخار قدرت و 480 پوندفوت گشتاور تولید میكند .

ترمزهای برمبو نگهدارنده ی این خودرو خواهند بود . گیربكس این خودرو نیز از نوع 6 سرعته ی دستی میباشد .

رنگ قرمز بدنه و نوارهای سفید رنگ ظاهر این خودرو را به شدت شبیه به یك كبرای خشمگین نموده است .

در تست شتاب شلبی توانست ظرف مدت 3/4 ثانیه از حالت سكون به سرعت 96 كیلومتر بر ساعت برسد . 400 متر را نیز در 6/12 ثانیه و در سرعت 183 كیلومتر تمام كرد .

در مقابل چلنجر با 34 كیلوگرم اضافه وزن و 75 اسب بخار قدرت كمتر شتاب صفر تا 96 برابر 7/4 ثانیه داشت و 400 متر را نیز در 1/13 ثانیه با سرعت 174 كیلومتر تمام كرد .

در رانندگی با شلبی انجام بعضی از امور نیاز به مهارت دارد : دقت در فشردن كلاچ و سبك كردن دنده ها راننده باید باید با چالاكی كلاچ را فشار دهد در غیر این صورت چرخ های عقب خودرو منحرف شده و خودرو به دور خود میچرخد .

اما در مقابل چلنجر همانند یك كودك است . باید دور موتور را در محدوده ی 1800 نگه داشت و در عین حال نیم تماسی هم با ترمز داشت سپس پدال گاز را فشرد به زودی این خودرو میتواند ظرف 7/4 ثانیه از حالت سكون به سرعت 96 كیلومتر در ساعت برسد .

شلبی به مدد وزن كم و گشتاور بیشتر توانست در تست مسیر دایره ای نیم ثانیه سریعتر از دوج عمل كند .

در هنگام قرار گرفتن این دو خودرو در كنار هم به تفاوت های آن ها بیشتر پی میبرید . چلنجر به طرز محسوسی بزرگتر است و شما را وادار به گفتن " این خودروی بزرگی است !‌" میكند .

این خودرو 25 سانتیمتر طویل تر و 5/6 سانتیمتر بلندتر از شلبی میباشد .

چلنجر خودرویی است كه بیشتر به چشم می آید ; داخل زیباتری دارد ; موتور 8 سیلندر همی آن غرنده تر از موتور اسباب بازی مانند شلبی است ; عملكرد فنربندی مستقل دوج به مراتب بهتر است و در مسیرهای صاف و رانندگی در حالات مختلف دوج بالانس بهتری دارد .

پایان سخن :

در كل این مقایسه یكی از نزدیك ترین مقایسه هایی بود كه انجام داده بودیم ولی باید اعتراف كرد كه برنده ی آن دوج چلنجر است . قیمت این خودرو 4000 دلار نیز ارزان تر است و امكانات بیشتری را در اختیار میگذارد .

رتبه ی اول : دوج چلنجر SRT8

رتبه ی دوم : فورد شلبی GT500

00000000000000000000000000000000000000000000000000

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نظرسنجی

    به مطالب این وبلاگ چه نمره ای می دهید ؟





  • ابر برچسبها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :