تبلیغات
خودروهای رور دنیا - پرادو ؛ پاجرو ؛ سانتافه ؛ نبرد به سبک آسیایی !

خودروهای رور دنیا

پنجشنبه 5 اردیبهشت 1387

پرادو ؛ پاجرو ؛ سانتافه ؛ نبرد به سبک آسیایی !

نویسنده: امیررضا   طبقه بندی: مقایسه ، 

سلام دوستان

 از نظراتتون متشکرم .

امروز به درخواست یکی از دوستان مقایسه ی بین سه اس یو وی مطرح بازار رو که در محدوده ی قیمت ۶۰-۷۰ ملیونی قرار دارند رو میگذارم . البته به دلیل این که " کیا سورنتو " به تازگی وارد بازار شده و ویژگی های فنی اش هنوز نمایان نشده از شرکت در این مقایسه معاف شده .

هیوندای سانتافه و میتسوبیشی پاجرو که در این آزمایش شرکت کردند هر دو ۶ سیلندر هستند ولی تویوتا پرادو برای این که از لحاظ قیمت با سانتافه قابل رقابت باشه مدل ۴ سیلندرش انتخاب شده . در ضمن با توجه به نزدیكی تجهیزات در هر سه خودرو و مجهز بودن هر سه خودرو به تكنولوژی های روز از قرار دادن این بخش در مقایسه خودداری كردم .

به هر حال این مقایسه خالی از اشکال نیست و من منتظر نظرات و پیشنهادات شما دوستان عزیز هستم .

Mitsubishi pajero Vs Toyota Prado Vs Hyundai santa fe

طراحی خارجی :

Hyundai Santa Fe (2007) 800x600 wallpaper 1

هیوندای سانتافه

Mitsubishi Pajero European Specs (2007) 800x600 wallpaper 2

میتسوبیشی پاجرو

Toyota Land Cruiser 5d (2003) 800x600 wallpaper 6

تویوتا پرادو

طراحی خارجی یك خودرو یكی از مهم ترین عواملی است كه میتواند منجر به پیروزی یا شكست یك خودرو در بازار شود . اغلب افراد به دنبال خودرویی زیبا هستند و اغلب در هنگام خرید خودروی زیباتر را مورد توجه قرار میدهند .

در میان این سه خودرو خودرویی نیست كه ظاهری زشت و ناموزون داشته باشد ولی زیبایی امری نسبی است و مطمئنا یكی از خودروها از بقیه  زیباتر است . تقریبا به جرئت میتوان گفت كه این خودرو " هیوندای سانتافه " نام دارد . اتومبیلی با چراغ های افقی و كشیده همراه با یك جلوپنجره ی زیبا و متناسب . سبك طراحی این خودرو با مدل های قبلی هیوندای تفاوت اساسی دارد و خلاقیت طراحان این شركت چهره ی زیبایی را برای این خودرو به ارمفان آورده است .

خطوط بدنه ی این خودرو كاملا هدف دار و ملایم زده شده اند و با هوشمندی تمام به قسمت جلو رسیده اند .  یكی از ویژگی هایی كه در این خودرو دیده میشود و اغلب در خودروهای ایتالیایی دیده میشود تشابه شكل هندسی چراغ های جلو و عقب است . هر دو چراغ با فرم كشیده ی خود نقش مهمی را در زیبا جلوه دادن این خودرو ایفا میكنند ولی طراحی چراغ های جلو به مراتب بهتر از چراغ های عقب است .

جاگذاری پروژكتورهای جلو هوشمندانه بوده و باعث شده تا نمای قسمت جلوی این خودرو خشن تر و جذاب تر به نظر برسد .

خودروی بعدی این قسمت میتسوبیشی پاجرو است . اگرچه در طراحی این خودرو نقاط ضعف نه چندان كوچكی همچون كوچكی چراغ های عقب دیده میشود ولی این باعث نمیشود تا ابهت و زیبایی این خودرو را به خاطر خطوط عضلانی و ماهیچه ای بدنه در نظر نگیریم .

خطوط عضلانی این خودرو با حالت مكعبی شكل دماغه ی خودرو تكمیل شده و ابهت خاصی را به خودرو بخشیده است . چراغ های جلوی این خودرو دارای فرمی ساده ولی موقر است كه مناسب با شان و مقام یك " پاجرو " است .  اگرچه سبك طراحی پاجرو خیلی تابع مد روز نیست ولی طراوت و تازگی خاص خود را دارد كه میتواند بیشتر مورد توجه افراد مسن قرار گیرد .

خودروی سومی كه در این گروه حضور دارد در سال 2003 معرفی شده بنابراین نباید توقع یك طرح مدرن و هیجانی را از آن داشت ولی با این حال پرادو اتومبیلی است كه پس از گذشت پنج سال از زمانی معرفی اش همچنان طرح قابل قبولی داشته و میتواند با بقیه ی خودروها به رقابت بپردازد .

فرم چراغ های جلو علی رغم كشیده بودن به هیچ وجه احساس یك خودروی هیجانی یا مدرن را در بیننده ایجاد نمیكند ولی از حیث زیبایی و تناسب قابل قبول است . فرم جلوپنجره چندان دلچسب نیست ولی هماهنگی مناسبی با سایر اجزا دارد . در حقیقت خطوط قسمت جلوی پرادو كاملا عمودی است در حالی كه در سانتافه و حتی پاجرو این خطوط فرمی افقی به خود گرفته اند كه به مراتب ظاهر خودرو را جذاب تر و خشن تر نشان میدهد .

نمای پرادو در بغل كاملا ساده و برآمدگی های آن نیز همگی فرمالیته به نظر میرسند . خط كمربندی ( خط جدا كننده ی شیشه با در ) پرادو پایین است و همین از جذابیت این خودرو كاسته است ولی در عوض به دید راننده و سرنشین افزوده .

نمای عقب پرادو و فرم چراغ های آن قابل قبول و تا حدی زیباست كه البته با خطوط بدنه و فرم قسمت جلو نیز هماهنگی خوبی دارد ولی به پای طرح هیوندای سانتافه نمیرسد . البته پرادو در قسمت عقب برتری محسوسی نسبت به میتسوبیشی پاجرو دارد و سایز و رنگ چراغ بسیار بهتر از میتسوبیشی پاجرو به نظر میرسد .

در این بخش باید مقام اول را به هیوندای سانتافه - مقام دوم را به میتسوبیشی پاجرو و آخرین رتبه را به تویوتا پرادو داد به خصوص كه چهره ی پرادو به دلیل این كه در سطح شهر به كرّات شاهد حضور آن هستیم خسته كننده و عادی شده است .

طراحی داخلی :

Mitsubishi Pajero European Specs (2007) 800x600 wallpaper 12

Hyundai Santa Fe (2007) 800x600 wallpaper 32

Toyota Land Cruiser 5d (2003) 800x600 wallpaper 33

سبك طراحی كابین هر سه خودرو بسیار نزدیك به هم بوده و شباهت های زیادی در بین این سه خودرو دیده از جلمه قرار گیری تكمه ها و مانیتور در میان دو دریچه ی كولر كه اغلب مختص خودروهای ژاپنی و كره ای است .

در كابین پاجرو شیب داشبورد كاملا عمودی است در حالی كه كمی شیب میتوانست به زیبایی داخل خودرو كمك قابل توجهی نماید .

شكل هندسی دریچه های كولر و قسمت میانی داشبورد كمی خشك و زمخت به نظر میرسد و نحوه ی طراحی تكمه ها و ادوات ( به جز دو كلید گردان ) چندان شباهتی به خودروهای مدرن روز ندارد . در حقیقت روح حاكم بر كابین پاجرو همانند ظاهر آن خشك و بی روح است .  البته در این میان استثناهایی همچون طرح زیبا و جذاب نشانگر سرعت و دور موتور قابل توجه است .

كابین پرادو از همان نرمی و لطافتی برخوردار است كه از خودروهای تویوتا انتظار داریم . گوشه های نرم در جای جای داشبورد این خودرو به چشم میخورد و فرمی شكیل تر را نسبت به پرادو به معرض نمایش میگذارد . كیفیت ادوات و تكمه ها و طراحی آن ها قابل قبول است و با سایر قسمت های كابین از جمله فرمان هماهنگی دارد . زیبایی كابین پرادو در صورت مزین بودن آن به چوب و چرم بیش از پیش مشهود میگردد و فضایی در حد و اندازه های یك خودروی لوكس را به وجود می آورد .

كابین سانتافه همانند ظاهر آن برتری قابل توجهی نسبت به دو خودروی دیگر دارد . خطوط - برآمدگی ها و احناها در این كابین با مهارت تمام كشیده شده و جاگذاری كلیدهای كنترل و دریچه های كولر به خوبی صورت گرفته است .

فرم كابین این خودرو بیشتر به پاجرو شبیه است ولی طراحان هیوندای توانسته اند با هوشمندی و بازی با خطوط كابین این خودرو را دوچندان زیباتر نشان دهند .

استفاده از چوب خوش رنگ در قسمت زیرین داشبورد علاوه بر القای حس لوكس بودن باعث شده تا تنوعی نیز در كابین این خودرو پدید بیاید و داخل كابین از حالت كسل كنندگی و یكنواختی خارج شود .

نورپردازی آبی رنگ در شب یكی از موارد قابل توجه در این خودروست . البته فرم نشانگر سرعت و دور موتور در این خودرو به پای میتسوبیشی پاجرو نمیرسد ولی در نوع خود زیبا و قابل قبول است .

در این بخش باز هم هیوندای سانتافه مقام اول را كسب میكند - پرادو به مقام دوم میرسد و پاجرو در رتبه ی آخر جای میگیرد .

موتور و گیربكس :

Mitsubishi Pajero European Specs (2007) 800x600 wallpaper 16

Toyota Land Cruiser 5d (2003) 800x600 wallpaper 35

* عكس موتور مربوط به مدل مورد بحث نیست .

میتسوبیشی پاجرو در ایران از یك موتور V6 3/8 لیتری به قدرت 270 اسب بخار سود میبرد . حداكثر گشتاور این موتور برابر 350 نیوتون متر میباشد كه در دور موتور 2750 به دست می آید .  این موتور به سیستم تكنولوژی متغیر زمان بندی سوپاپ ها مجهز بوده كه بازدهی بالایی را برای آن به ارمفان آورده است .  گیربكس در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع پنج سرعته و تیپ ترونیك میباشد كه عملكرد مناسبی را خصوصا با قابلیت تعویض دستی به معرض نمایش میگذارد .

موتور هیوندای سانتافه علی رغم 6 سیلندر بودن و داشتن 2656 حجم تنها 189 اسب بخار نیرو تولید میكند كه خیلی قابل توجه نیست . گشتاور 248 نیوتون متری این موتور كه در دور موتور 4000 به دست می آید توسط یك گیربكس 4 سرعته ی تیپ ترونیك به چرخ ها منتقل میشود .  میانگین مصرف سوخت این خودرو در حدود 6/10 لیتر در هر صد كیلومتر میباشد كه مطمئنا در خیابان و شهر افزایش می یابد .

تویوتا پرادو ی چهار سیلندر دارای یك موتور 7/2 لیتری كه دقیقا 38 سی سی از موتور سانتافه حجیم تر است ولی با این حال دارای چهار سیلندر میباشد .

حداكثر قدرت این موتور برابر 175 اسب بخار و حداكثر گشتاور آن 260 نیوتون متر میباشد . متوسط مصرف سوخت پرادو در حدود 14 لیتر میباشد .  این موتور پرادو را در سطح شهر توانمند نشان میدهد ولی در جاده های خارج از شهر از پس هیكل سنگین پرادو بر نمی آید .

در این بخش میتسوبیشی پاجرو با قدرت به مقام اول میرسد و پس از آن هیوندای سانتافه و تویوتا پرادو جای میگیرد .

پایان سخن :

Toyota Land Cruiser 5d (2003) 800x600 wallpaper 36

Mitsubishi Pajero European Specs (2007) 800x600 wallpaper 17

Hyundai Santa Fe (2007) 800x600 wallpaper 28

انتخاب یك خودرو از بین این سه خودرو كار بسیار دشواری است چرا كه هر یك از خودروها قابلیت های خود را دارند و از توانایی های مناسبی برخوردارند ولی چنان چه بخواهیم عامل قیمت را نیز در نظر بگیریم مطمئنا قیمت گران پاجرو مشكل ساز میشود از بین پرادو هیوندای كه قیمت های تقریبا یكسانی دارند هیوندای سانتافه با داشتن برتری در تمامی آیتم ها نه تنها بر پرادو بلكه بر پاجرو نیز چیره شده و برنده ی این آزمایش لقب میگیرد .

رتبه ی اول : هیوندای سانتافه

رتبه ی دوم : میتسوبیشی پاجرو

رتبه ی سوم : تویوتا پرادو

000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

نظرات() 
حسیسنی
سه شنبه 12 خرداد 1394 11:59 ق.ظ
آقا این مطالب رو که خوندم خندم گرفت چون تا مشکل هست 1- اگر پاجرو رو میاری باید پرادو شش سیلندر بیارید 2- تکنولوژی کره و ژاپن رو نمیتوتنید با هم مقایسه کنید 3- پاجرو و پرادو دو تا از غولهای SUV هستند 4- از لحاظ نرمی و کیفیت قطعات اصلا قابل قیاس نیستند و .......
پنجشنبه 27 شهریور 1393 04:49 ب.ظ
چرت ترین مقایسه ای بود که توی عمرم خوندم دکتر سانتافه رو با پرادو و پاجیرو مقایسه میکنی تو کره هم کسی ازین توهما نمیزنه
علیرضا
چهارشنبه 18 تیر 1393 04:20 ب.ظ
سلام .منقبلاهم سانتافه داشتم فروختم الان پاجیرو دارم دوستان , پاجیرو سانتافه رو میخوره توی سرعت و قدرت مخصوصا سر بالایی ها.ظاهر شاید پاجیرو پراغ عقبش زشت باشه به نظر من ولی زیبایی ملاک نیست که فقط.سوناتا که بنداز دور.ماشین شاسی بلند سواری میده.ماشین کفی هم دوس دارید فقط جنسیس بخرید محشره .
با 280 تا سرعت رفتم باش عشق کردم.
پرادو هم عالیه .
دیگه هر چی پول بدی آش میخوری
نمایشگاه ماشین توحید
سه شنبه 8 بهمن 1392 07:25 ب.ظ
سانتافه در مقابل پرادو مثل اسباب بازی میمونه
دوشنبه 7 بهمن 1392 10:51 ب.ظ
خاك بر سرت با این مقایسه
آرش
چهارشنبه 16 مرداد 1392 03:19 ب.ظ
اتفاقا این مطلب خیلی بی جا بود پرادو یا پاجرو کجا ..........................................سانتافه کجا ... سانتفه باید بره با ویتارا قیاس بشه نه با این شیرهای جنگلی و من هیچکدومو ندارم پس رو هیچ کدام تعصب ندارم حقیقت و گفتم که برا سانتافه تلخ و برا پرادو و پاجرو حقیقت خودشون بود
amir
سه شنبه 17 بهمن 1391 05:36 ب.ظ
سلام.
واقعا من از این مقاله تعجب کردم. اولا در خودروی suv معمولا به اخرین چیزی که اهمیت داده میشه ظاهر هستش. دووما به هیچ وجه تکنولوژی کره با ژاپن قابل قیاس نیست. سوما برادر بزرگوار ملاک اصلی در مقایسه چند شاسی بلند با هم قدرت در of-road هست. چیزی که در این مقاله حتی نامی هم ازش برده نشد افروود بود . کسانی که suv سوار هستند متوجه می شند من چی میگم . در of-road سانتافه مثل اسباب بازی هست و اصلا قابل قیاس با اون دو غول of-road نیست .هر کسی میدونه که سنگین ترین حرکتی که میشه با سانتافه زد خریدن کشک یا کورس انداختن با پراید هستش اما در مقابل پرادو و پاژرو شیب هایی رو با قدرت بالا میرن که قابل تصور نیست .من متاسف هستم که افراد بدون داشتن هیچ گونه تخصصی در زمینه خودرو در صدد نوشتن مقالات و اظهار نظر بر میان. دوست عزیز چقدر بهتر بود شما قبل از نوشتن این پوچ نامه کمی در مورد خودرو و تکنولوژی های موجود در صنعت خودرو سازی مطالعه میکردین. حتی اگر میخواستین ظاهر این خودرو ها رو با هم مقایسه کنید ای کاش چند مقاله در مورد شکست خط ها در طراحیه خودرو میخوندید و متوجه میشدید که شکست های موجود در بدنه سانتافه چقدر نا موزون و low class هستند. کاش کمی در مورد قرار گرفتن مناسب و در دسترس بودن ادوات و کلید های موجود در داشبورد میدونستید. و در پایان کاش اطلاعاتی در مورد قهرمانی های میتسوبیشی در مسابقات خودرو های سنگین نظیر رالی پاریس داکار داشتید و میدونستید که میتسوبیشی پر افتخار ترین خودرو ساز موجود در این مسابفات هست
رضا
یکشنبه 6 آذر 1390 08:55 ب.ظ
بیبینید قدرت بخوره تو سرشون وقتی ماشیناشون قیاف نداره ریالی نمی ارزه سانتافه خیلی خیلی سرتره ماشین شیک و لوکس(سانتافه)شک نکنید
ایمان
جمعه 24 اردیبهشت 1389 07:18 ب.ظ
از کی پرادو 70 میلیون شده؟!...! خودروی 98 میلیونی رو با دو تا ماشین 60 میلیونی مقایسه می کنی..!
سه شنبه 27 مرداد 1388 11:30 ق.ظ
برادر عزیز درست سانتافه ارزونتر اما پاجرو یه چیزدیگه ی
pooya
چهارشنبه 7 مرداد 1388 04:22 ب.ظ
sfdgvwsvsv
دوشنبه 31 فروردین 1388 03:26 ق.ظ
برادر عزیز شما احیانا سانتافه ندارین؟
خیلی مثل اینکه بش علاقه داری و از اون طرف به پرادو علاقه نداری
اول که اصلا کسی پرادو و پاجرو را با سانتافه مقایسه نمی کند!! چون مشخصا بلوغ طرح در داخل و خارج و کیفیت آنها بهتر از هیوندای است.
از طرفی چرا می گی داخل سانتافه خوشکله؟! به نظر من داخل دو خودرو دیگر به مراتب موزون ترند.
امیرحسین
شنبه 7 اردیبهشت 1387 09:04 ق.ظ
سلام .. مطلب با موضوع مشابه رو در مجله ماشین قبلا خوندم ولی اگه از من بپرسی مطالب این وبلاگ یه چیز دیگه است از جمله این مقایسه كه خیلی هم به جا بود .. موفق باشی..!!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نظرسنجی

    به مطالب این وبلاگ چه نمره ای می دهید ؟





  • ابر برچسبها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :