تبلیغات
خودروهای رور دنیا - جنگ سدان ها : لکسس آی اس اف در برابر ب ام و ام۳ سدان

خودروهای رور دنیا

پنجشنبه 15 فروردین 1387

جنگ سدان ها : لکسس آی اس اف در برابر ب ام و ام۳ سدان

نویسنده: امیررضا   طبقه بندی: مقایسه ، 

سلام دوستان

از نظرات همگی خیلی متشکرم . اگر گاهی اوقات پاسخ دادن به نظرات دوستان کمی طول میکشه واسه اینه که اینترنت من ( که از نوع دیال آپ هستش ! ) سایت ها را یا بالا نمیاره یا خیلی دیر این عمل صورت میگیره واسه همین من سعی میکنم زمانی که سرعت اینترنت مناسبه پاسخ ها رو به دوستان بدم .

از این که توی این دو هفته نتونستم بروز کنم عذر میخوام حقیقتش مسافرت بودم . امیدوارم تو تعطیلات امسال هیچ کدوم از شما خدای نکرده دچار سوانح رانندگی نشده باشید .

برای امروز یک مقایسه رو از سایت " کارانددرایور " انتخاب کردم .

2008 BMW M3 vs. 2008 Lexus IS F - Comparison Test

مدتی است که در کلاس سدان های پرقدرت خودروهای جدیدی معرفی شده اند . در این مقایسه که بین نسل چهارم " ب ام و ام ۳ " و خودروی جدید لکسس یعنی " آی اس اف " صورت میگیرد سعی شده تا به ویژگی های اسپرتی هر دو خودرو توجه شود .

هر دو خودرو دارای فنربندی اسپرت و تجهیزات لوکس هستند و موتورهایشان بر پایه ی موتور خودروهای فرمول ۱ شکل گرفته است .

چند ماه قبل ب ام و ام۳ با دو خودروی سدان دیگر مرسدس سی کلاس و آئودی آر اس ۴ مورد مقایسه قرار گرفت که توانست آن ها را شکست دهد ( این مقایسه در این وبلاگ نیز منتشر شده - به بخش مقایسه ی خودروها مراجعه کنید ) اما آیا ب ام و در این مقایسه میتواند از پس لکسس تازه وارد بر بیاید ؟

از لحاظ قیمت هر دو خودرو در یک حد و اندازه هستند به طوریکه برای مدل پایه رقمی در حدود ۵۶ هزار دلار در نظر گرفته شده است . البته ب ام و مورد آزمایش با داشتن آپشن هایی نظیر سیستم ناوبری - صندلی های گرم شونده و... ۶۴۴۵۰ دلار قیمت دارد .  لکسس هم با داشتن آپشن " سیستم صوتی مارک اند لوینسون " که ۳۹۹۰ دلار به قیمت خودرو افزود و سیستم ناوبری ۶۰۷۵۵ دلار قیمت دارد .

حال به بررسی نتیجه این آزمایش میپردازیم :

رتبه ی دوم : 2008 Lexus IS F

لکسس در این آزمایش امتیاز قیمت را نسبت به ب ام و داراست ولی این برتری خیلی هم محسوس نیست .

موتور ۸ سیلندر لکسس دارای ۵ لیتر حجم و ۴۱۶ اسب بخار قدرت میباشد . این موتور از لحاظ گشتاور با داشتن ۳۷۱ پوندفوت نسبت به ب ام و برتر است ولی باید توجه کرد که این میزان کشش در دور موتورهای بالای ۵۲۰۰ بدست می آید یعنی فقط ۱۶۰۰ دور کمتر از خط قرمز .

بیشترین شتاب این ماشین در محدوده ی سرعت ۴۵ تا ۱۱۰ کیلومتر بدست می آید یعنی زمانی که حداکثر گشتاور خودرو در دنده ی سه در اختیار شماست .

یکی از مشکلات لکسس وزن ۱۷۱۴ کیلوگرمی آن است که حدود ۴۵ کیلوگرم از ب ام و بیشتر است .

ما توانستیم گیبرکس ۸ سرعته مانوماتیک این خودرو را بررسی کنیم تعویض دنده با این گیربکس به سرعت صورت میگیرد و شما میتوانید از پدل شیفت کنار فرمان نیز استفاده نمایید به طوریکه کاهش دنده ها از طریق کشیدن دسته به سمت چپ و افزایش دنده ها از طریق کشیدن به سمت راست صورت میگیرد .

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در این خودرو برابر ۴/۴ ثانیه میباشد و مسافت ۴۰۰ متر ظرف ۸/۱۲ ثانیه و با سرعت ۱۸۳ کیلومتر طی میشود .  حداکثر سرعت این خودرو به ۲۷۷ کیلومتر میرسد .

ترمزهای این خودرو باید بهتر شود چرا که برای توقف از سرعت ۱۱۰ کیلومتر به ۵۱ متر مسافت نیاز است . با این حال هندلینگ لکسس به سختی دچار اشتباه میشود .

پایداری این خودرو با به دست آوردن رقم ۹۲/۰ جی در سطح مناسبی قرار دارد و با این خودرو میتوان پیچ ها را به سرعت طی کرد ولی خارج از پیچ باید خودرو مجهز به دیفرانسیل لغزش محدود باشد چرا که در غیر این صورت به دور خود خواهد پیچید . البته سیستم های کنترل کششی و پایداری میتوانند از این واقعه جلوگیری کنند ولی ما در هنگام آزمایش این سیستم ها را خاموش کرده بودیم .

فرمان الکترومکانیکی این خودرو عملکرد خوبی دارد و فنربندی ها نیز واکنش مناسبی از خود نشان میدهند . ارتباط بین ادوات و راننده در حد عالی است . در کل این خودرو اتومبیلی است که نمیتوان به سادگی از کنار آن گذشت ولی انتخاب ب ام و کار بهتری است .

خودروی اول : 2008 BMW M3

همواره یکی از نقاط قوت خودروهای ب ام و و به خصوص بخش ام اسپرت موتور بوده است . ام ۳ جدید نیز با داشتن موتور ۴ لیتری هشت سیلندر که ۴۱۴ اسب بخار قدرت تولید میکند که در دور موتور ۸۳۰۰ بدست می آید .

حداکثر گشتاور این موتور برابر ۲۹۵ پوندفوت میباشد که از دور موتور ۳۹۰۰ تا ۸۴۰۰ در دسترس است .

دنده ی جادویی این خودرو دنده سه است چرا که بهترین نسبت دنده در این دنده وجود دارد .

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ب ام و برابر ۱/۴ ثانیه میباشد که ۳/۰ ثانیه از لکسس سریعتر است همچنین نسبت به مدل کوپه نیز ۱/۰ ثانیه سریعتر شده است . این برای ما خیلی جالب است چرا که مدل سدان به سقف فیبرکربنی مدل کوپه مجهز نیست و افزایش وزن ۵۰ کیلویی را نیز متحمل شده است .

البته تمام این خودرو فقط موتور نیست بلکه نباید نقش شاسی و فنربندی را نیز نادیده گرفت .

در این خودرو سه حالت تنظیم فنربندی وجود دارد : راحت - عادی و اسپرت که در حالت اسپرت فنربندی ها حالت خشک تری را به خود پیدا میکنند .

ا م ۳ نسبت به لکسس دوست داشتنی تر است و ترمزها و فرمان فوق العاده ای دارد .

فرمان نیز دارای دو حالت اسپرت و عادی است که در حالت اسپرت فرمان تیز تر میشود ولی تاثیری در قابلیت های خودرو ندارد در حقیقت این دو حالت بیشتر اسمی است و جنبه ی عملی زیادی در آن دیده نمیشود .

سیستم پایداری الکترونیکی این خودرو دارای سه حالت خاموش - ام دینامیک و روشن میباشد . حالت ام دینامیک برای رانندگی های سریع بسیار عالی است و ما فقط هنگام تست این سیستم را خاموش نمودیم .

در کل ب ام و ام ۳ دارای نکات مثبت فراوانی است و تنها نکته ی منفی آن سیستم آی درایو آن است .

 ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

نظرات() 
حسین
جمعه 16 فروردین 1387 07:04 ق.ظ
سوپرتیونینگ دوباره به صحنه بازگشت ...

پس از مدتها تاخیر در راه اندازی نسخه سوم بالاخره این وب سایت دوباره ( رسماً ) آغاز به کار کرد.

شما را به بازدید از این وب سایت دعوت می نماییم . و اماده تبادل لینک با وبلاگها و وب سایتها هستیم.

با آرزوی موفقیت برای شما .
farshed
پنجشنبه 15 فروردین 1387 08:04 ق.ظ
سلام عزیزجون وب جالبی داری ولی پس چرا دیر باز میشه اگه میشه قالب كم حجمتر بزار تا سرعتش بره بالا.
در ضمن خوشحال میشم باهم تبادل لینك كنیم اگه موافقی یه خبری بهم بده ممنون میشم.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نظرسنجی

    به مطالب این وبلاگ چه نمره ای می دهید ؟





  • ابر برچسبها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :