تبلیغات
خودروهای رور دنیا - ورود خودروهای آمریكایی ؛ لكسس جی اس ۴۳۰ در ایران !

خودروهای رور دنیا

سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم .

به هر حال این آخرین پست من در سال هشتاد و شیشه . امیدوارم در طول این یک سال تونسته باشم خدمتی انجام داده باشم و شما رو از تحولات دنیای خودروسازی مطلع کنم . به هر حال باز هم منتظر نظراتتون هستم و امیدوارم سال خوشی رو در کنار خانواده بگذرونید و سر زدن به این وبلاگ هم یادتون نره !

فرا رسیدن عید نوروز رو به همه ی ایرانیان عزیز تبریک میگم .

مطلب امروز رو اختصاص دادم به یکی از خودروهای لکسس که ثبت سفارش اون آغاز شده و بعد از عید نوروز شاهد تردد آن در خیابان ها خواهیم بود .

Lexus GS430  در ایران !

*تصاویر و اطلاعات فنی متعلق به مدل 460 - 2008 میباشند .

بالاخره پای خودروهای ساخت آمریكا هم به خیابان های ایران باز شد . شركت ایرتویا با آغاز ثبت سفارش لكسس به عنوان اولین شركتی است كه دست به این اقدام بزرگ زد . خودروهای لكسس LX430 - RX350 - GS430 و ES350 به عنوان مدل هایی هستند كه شركت لكسس كار خود را با آن ها در ایران شروع خواهد كرد .

به همین بهانه امروز یكی از مدل های لكسس كه رقیب خوبی برای ب ام و سری 5 و مرسدس ای كلاس است رو مورد بررسی قرار میدهیم .

قیمت این خودرو ( ثبت نامی ) 105 ملیون تومان میباشد كه 50% آن در ابتدا پرداخت شده و مابقی در هنگام تحویل خودرو پرداخت می شود . زمان تحویل نیز 50 روز اعلام شده .

البته مدل جی اس برای سال 2008 دچار یك سری تغییرات شده و با عنوان GS460 به فروش میرسد كه متاسفانه در ایران همان مدل های سال 2007 وارد میشوند .

تمامی خودروهای لكسسی كه توسط نمایندگی تویوتا به ایران وارد شده اند از پشتیبانی فنی ایرتویا و از هفت سال یا 500 هزار كیلومتر گارانتی برخوردار میباشند .

 

طراحی خارجی :

اصولا طراحی خودروهای لكسس به دور از هرگونه هیجان و جسارتی صورت می گیرد و در طراحی این خودروها معمولا سعی شده تا حالت لوكس خودرو بیشتر خفظ شود . بنابر این شما انتظار نداشته باشید كه با دیدن لكسس با طرح هایی مانند ب ام و سری 5 و یا سری 3 روبرو شوید .

طراحی مدل جی اس نیز از همین قاعده پیروی میكند . چراغ های دو تكه ی قسمت جلو فرمی متمایز از دیگر اتومبیل ها به این خودرو بخشیده است .

به نظر من در طراحی این خودرو تقلیدی زیركانه از مدل ای كلاس مرسدس صورت گرفته چرا كه خطوط نه چندان تیز بدنه و چراغ های دو تكه ی جلو بی اختیار شما را به یاد ای كلاس می اندازد .

با این وجود طراحی این خودرو به خوبی صورت گرفته و علی رغم این كه خودروی خیلی جدیدی هم نیست ولی ظاهری شیك و باوقار دارد .

ابعاد و فرم چراغ های عقب زمانی كه از عقب به آن نگاه می كنید مناسب و زیبا است ولی وقتی كه به صورت مایل به آن نگاه می كنید كمی كوچك به نظر میرسد كه با توجه به پهنای زیاد ستون C  منظره ی چندان جالبی را به وجود نمی آورد .

در كل طراحی مدل جی اس شیك - لوكس و زیبا است و به خوبی معرف ذات خود كه همان لوكس بودن است می باشد اگرچه طراوت و تازگی سری 5 در آن دیده نمیشود .

طراحی داخلی :

مطمئنا طراحی داخلی مهم ترین بخش برای لكسس است چرا كه داخل خودرو به خوبی میتواند كیفیت ساخت خودرو را نشان دهد و سرنشینان نیز به طور دائم در تماس با این قسمتند پس اگر نقصی چه در طراحی و چه در ساخت این بخش روی دهد مطمئنا به حیثیت و نام لكسس ضربه وارد می كند .

لكسس با دانستن این مسئله داخل این خودرو را بسیار لوكس و زیبا طراحی كرده .

پوشش چرم بر روی صندلی ها - استفاده ی گسترده از قطعات چوبی و تكه های فلزی در كنار یكدیگر تنها بخشی از مواد با كیفیتی هستند كه در داخل این خودرو به كار برده شده .

محل قرارگیری دریچه های كولر و ادوات كنترل مناسب بوده و كاملا در دسترس راننده است . مانیتور هم كه در زیر دریچه های كولر قرار گرفته به خوبی در دسترس راننده و سرنشینان است .

كیفیت كابین این خودرو بسیار بالاست و طراحان لكسس به خوبی توانسته اند با تیره كردن كابین رنگ براق و زیبای چوب را به خوبی نشان دهند .

نشان دهنده های فولئورسنت این خودرو كه نور آبی ساطع میكنند به داخل خودرو جلوه ی زیباتری می بخشند و احساس آرامش خوبی را در سرنشیان ایجاد میكنند .

كابین این خودرو به شدت عایق بندی شده و هیچ گونه صدای غیرضروری ( و حتی ضروری !‌) هم به گوش نمیرسد . این یكی از ویژگی های بارز لكسس است كه آرامش شما را در ترافیك و هیاهوی شهر تهران حفظ مینماید .

با نصب دكمه ی استارت میتوانید تنها به فشار دادن یك دكمه موتور 8 سیلندر این خودرو را از خواب بیدار كرده و سریع و بی سر و صدا به حركت درآیید .

در این بخش لكسس به خوبی توانسته برگ برنده ی خود را رو كند و مشتریان  را وسوسه نماید تا این خودرو را بخرند .

تجهیزات و امكانات :

این خودرو به تجهیزات  زیادی مجهز است كه از آن جمله میتوان به مونیتور دی وی دی و سیستم راهبری - دوربین های نصب شده در قسمت عقب و سیستم صوتی مارك اند لوینسون اشاره كرد كه با 14 اسپیكر 330 وات قدرت دارد .

اما در این جا برخی از آپشن های این خودرو را معرفی مینماییم كه احتمالا بر روی مدل های وارد شده بر ایران نیز قابل دسترسی است :

  • سیستم فنربندی فعال
  • pcs
  • رینگ های آلیاژی 18 اینچی
  • سیستم كمكی پارك
  • رادیو xm
  • تایرهای تابستانی بدون زاپاس
  • كیت انترفیس برای آیپاد
  • سنسور باران و شستشو دهنده ی چراغ ها
  • سانروف برقی
  • دكمه ی استارت - استاپ
  • اسپویلر عقب
  • موكت كف صندوق عقب
  • قفل چرخ ها

قیمت مدل پایه ی این خودرو در خارج از كشور برابر 52 هزار دلار میباشد كه آپشن های یاد شده میتواند بین 50 تا 3000 دلار ( برای هر كدام ) به قیمت آن بفزاید .

سیستم راداری كه به صورت آپشن برای این خودرو قابل سفارش است میتواند فاصله ی شما را با اتومبیل جلویی نشان دهد و در صورت نزدیك شدن بیش از حد به شما هشدار خواهد داد .

( پیشنهاد میكنم در صورت خرید این سیستم را سفارش ندهید یا اگر سفارش دادید آن را خاموش كنید چون در خیابان های تهران قطعا صدای هشدار آن لحظه ای قطع نخواهد شد !‌).

تجهیزات ایمنی :

مطمئنا شركت لكسس با حفظ جان سرنشینانش اهمیت زیادی قائل است و برای این كه اعتماد آن ها را بدست بیاورد محصولاتش را با سطح ایمنی بالایی به بازار عرضه می كند .

این مدل هم با داشتن 10 ایربگ از ایمنی غیر فعال بسیار خوبی برخوردار است .

سیستم VDIM كه همان سیستم كنترل پایداری میباشد انجام هر مانوری را بدون هیچ خطری فراهم میسازد و این اجازه را به خودرو نمیدهد كه از مسیر حركت لیز بخورد . البته همراه با ترمزهای abs ترمزگیری هم با این خودرو ایمن تر شده .

سیستم نمایش فشار تایرها می تواند شما را از ضعیت تایرها مطلع سازد تا در صورتی كه نیاز به بازدید داشته باشد مطلع شوید تا از بروز حوادث دیگر جلوگیری شود .

تایرهای بدون پنچری یا " ران فلت " میتوانند در صورت پنچر شدن تایر خودرو را با حداكثر سرعت 90 كیلومتر در یك مسیر 160 كیلومتری به حركت در بیاورند .

سیستم PCS كه در بخش تجهیزات رفاهی هم به آن اشاره شد در صورتی كه خطر تصادف را حس كند با انجام دادن اقداماتی از قبیل كنترل كمبرندها - پشت سری ها و... و تنظیم آن ها میتواند باعث كمتر آسیب دیدن شرنشین در تصادف شود .

كمربندهای سه نقطه اتصال به بدنه و كاهنده ی فشار میتوانند در هنگام ترمزگیری یا تصادف بدون آسیب رساندن به سرنشین او را حفظ نمایند .

و سیستم روشنایی چراغ ها در روز كه در آن خودرو به طور اتوماتیك اگر تاریكی را حس نمود چراغ ها روشن میكند تا دید راننده در هر حالتی مناسب باشد .

فكر كنم با تجهیزاتی كه ذكر شد حالا شما هم كمی به لكسس اطمینان پیدا كردید !‌ این طور نیست ؟

موتور و گیربكس :

همان طور كه در ابتدای مطلب گفته شد سری GS  برای سال 2008 دچار یك سری تغییرات شده و دیگر با كد 430 به فروش نمیروند بنابراین مشخصات این موتور با موتوری كه در این جا بررسی میشود متفاوت است .

موتور 6/4 لیتری v8 كه برای مدل 460 در نظر گرفته شده میتواند 342 اسب بخار نیرو تولید نماید . به این ترتیب این خودرو میتواند ظرف فقط 4/5 ثانیه از حالت سكون به سرعت 100 كیلومتر بر ساعت برسد .

گیربكس در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع 8 سرعته اتوماتیك میباشد كه علاوه بر سهولت در تعویض شتاب مناسب و مصرف كمی را به خودرو ارزانی میدارد .

موتور لكسس جی اس توانسته استاندارد آلایندگی ULEV 2 كه یكی از سخت ترین استانداردهای زیست محیطی در این زمینه است را پاس كند .

پایان سخن :

ورود خودروهای لكسس به ایران اتفاق نیكویی است كه میتواند سبب هر چه رقابتی شدن بازار شود . اما باید از مسئولین شركت ایرتویا گله نمود كه چرا نسبت به واردات مدل های 2008 این شركت اقدام نكرده اند و همان مدل های قدیمی را وارد میكنند ؟؟ با این حال حتی مدل های 2007 لكسس هم از راحتی - كارآیی و آسایش بسیار بالایی برخوردار هستند و با داشتن گارانتی 7 ساله نگرانی نیز بابت تعمیرات این خودرو وجود ندارد .

یك خبر دیگر این كه از مرداد ماه امسال ثبت سفارش خودروهای فورد نیز آغاز میشود ! بله مثل این كه كم كم خودروهای آمریكایی هم در حال ورود به بازار ایران هستند تا شاید بتوانند از بخشی از سلطه ی فرانسوی ها بكاهند !!

000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

 

نظرات() 
جواد عبایی
پنجشنبه 15 فروردین 1387 10:04 ق.ظ
سلام

مطلب زیبای شما را در مورد لگسس خواندم .
در صورتی كه اجازه بفرمائید خلاصه ای از مطالب شما را درون سایت خودمان قرار دهیم.
لطفا یك بازدیدی از سایت ما داشته باشید.
منتظر جوابتان هستم.
با تشكر
سنگری
چهارشنبه 14 فروردین 1387 04:04 ق.ظ
به به به جالب بود به این میگن ماشین ولی باید سرعش كم كنندوگرنه پلیس نامحسوس حلتومیگیره
سنگری
چهارشنبه 14 فروردین 1387 04:04 ق.ظ
به به به جالب بود به این میگن ماشین ولی باید سرعش كم كنندوگرنه پلیس نامحسوس حلتومیگیره
mam
شنبه 10 فروردین 1387 12:03 ق.ظ
سلام
عالی بود
به روزم
سر بزنید
حسین
سه شنبه 6 فروردین 1387 05:03 ق.ظ
سلام امیر جان . عیدت مبارك باشه . من خیلی دوست دارم سوار یكی از این لكسوس ها بشم !!! به من یه سر بزنی خوشحال می شم . ممنون و بازم عیدت مبارك .
مدیریت خبرگزاری صخا
سه شنبه 6 فروردین 1387 02:03 ق.ظ
مطلب خیلی قشنگی بود.
این لكسس ها كه به ایران می آیند ژاپنی هستند.و از كیفیت بالاتری نسبت به همتای آمیریكایی خود برخوردارند.
و البته به دلیل قیمت بالایی كه دارند(105 میلیون) شاید خرید آنها كار هر كسی نباشد!؟!
نیما
شنبه 3 فروردین 1387 02:03 ق.ظ
با سلام
لكسس برند خودروهای لوكس تویوتا است. بهضی از لكسسها در امریكا ساخته می شوند اما نه لزوما همه آنها. لكسسهای ایران ساخت ژاپن هستند.
mam
چهارشنبه 29 اسفند 1386 02:03 ق.ظ
سلام
عالی بود
عیدتان مبارک
سر بزنید
محمد
چهارشنبه 29 اسفند 1386 06:03 ق.ظ
مطلب خیلی قشنگی بود ضمن اینكه لكسس gs430
ماله 2006 ولی مهمترین ویگی خودروهای لكسس كیفیت اونهاست كه به نظر بعضیها كم نظیره و از بنز و بی ام دبلیو سرتره
ولی در كل ورود اونها به كشور خیلی عالیه تا با این نوع خوردو هم اشنا بشیم
بنیامین
سه شنبه 28 اسفند 1386 05:03 ق.ظ
سلام سینا جان مطلب جالبی بود
بروزم سر بزن

عیدت مبارک
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نظرسنجی

    به مطالب این وبلاگ چه نمره ای می دهید ؟





  • ابر برچسبها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :