سلام دوستان
از نظراتتون خیلی متشکرم . یکی از دوستان نظر داده بودن که منبع مطالب رو هم درج کنید . باید بگم چون معمولا من از چند جای مختلف مطالبم رو جمع میکنم ذکر منبع باعث شلوغ شدن میشه . البته من بارها گفتم که منبع تمامی مطالبم از سایت ها و مجلات معتبر مثل کارانددرایور - موتورترند و... است .
برای امروز در مورد یکی از جدیدترین محصولات رنو مطلب میگذارم .
منتظر نظراتتون هستم .
2008 Renault Koleos
بالاخره شرکت رنو اولین خودروی ۴ * ۴ و البته اولین کراس اوور خود را معرفی کرد . این خودرو که در نمایشگاه ژنو نیز شاهد حضور آن خواهیم بود " کولئوس " نام دارد .
در طراحی و ساخت این خودرو رنو تنها نبوده است چرا که این خودرو ابتدا در رنو طراحی و سپس برای ساخت آن از تجربیات نیسان استفاده شده و در نهایت در سایت تولیدی " رنو سامسونگ " واقع در شهر بوسان کره ی جنوبی تولید میشود .
طول - عرض و این خودرو برابر ۴۵۲ و ۱۸۵ سانتیمتر است . فاصله ی بین زمین تا کف خودرو در مدل های بنزینی برابر ۲۰۶ میلیمتر و در مدل های دیزلی ۱۸۸ میلیمتر است .
ازطراحی کولئوس ماهیچه ای و نرم است . فرم چراغ های جلوی این خودرو با حالتی ملایم به طرفین کشیده شده است که با برآمدگی های محدب موجود بر روی گلگیر و درها هماهنگ است .
جلوپنجره ی کولئوس از همان فرم دو تکه ی محصولات رنو پیروی میکند .
خطوط این خودرو از قسمت جلو آغاز شده و زمانی که به قسمت عقب میرسد حالتی آزادانه تر پیدا میکند . در کل نمای قسمت جلو و بغل کولئوس زیبا و عضلانی طراحی شده که با فرم طراحی سایر محصولات رنو نیز هماهنگی دارد .
چراغ های عقب این خودرو به گونه ای طراحی شده اند که ممکن است در نگاه اول برای یک لحظه آن را با قسمت جلو اشتباه بگیرید ! فرم چراغ ها خیلی دلچسب نیست ولی حالت قوس شیشه ی عقب و برآمدگی آن هماهنگی مناسبی را برای این خودرو به ارمفان آورده است .
وقتی قدم به داخل کولئوس میگذارید با فرم بسیار زیبای داشبورد آن روبرو میشوید . داشبورد این خودرو به گونه ای طراحی شده که گویا از بالا به پایین شروع به کشیدن قشر ضخیمی از پلاستیک نموده اید و ناگهان کار را متوقف کرده اید و در پایین این قشر دکمه ها و ادوات را جا داده اید .
فرم و محل قرار گیری دریچه های کولر نیز در نوع خود جالب است همچنین طراحی قرینه شکل دکمه ها که در میانه ی داشبورد جای دارند به زیبایی کابین این خودرو افزوده است .
ترکیب چهار رنگ قرمز - نقره ای - سیاه و کرم به خوبی صورت گرفته و شما از این لحاظ نقطه ضعفی را مشاهده نمیکنید .
به نظر من شرکت رنو میتوانست فرمان خودرو را کمی ضخیم و ملایم تر طراحی کند تا با فرم داشبورد و بدنه ی خودرو هماهنگ باشد .
حجم صندوق عقب كولئوس در حالت عادی برابر 450 لیتر و در صورت خواباندن صندلی به 1380 لیتر افزایش میابد .
در کل باید فضای داخلی کولئوس را شیک و التبه متفاوت با سایر خودروهای همکلاس دانست .
برای این خودرو میتوان سه موتور را سفارش دهید یکی موتور ۱۷۵ اسب بخاری بنزینی و دو موتور دیزلی به قدرت های ۱۵۰ و ۱۷۵ اسب بخار . در موتورهای دیزلی نسل جدید سیستم كامون ریل وجود دارد كه سوخت را با فشار 1600 بار به محفظه ی سیلندر تزریق میكند .
برای این خودرو دو گیربکس ۶ سرعته یکی دستی و دیگری اتوماتیک در نظر گرفته شده است . البته امكان سفارش جعبه دنده CVT نیز وجود دارد .
سیستم انتقال قدرت این خودرو که از نیسان X- Trail گرفته شده در مواقع عادی نیرو را به چرخ های جلو و در زمانی كه چسبندگی چرخ ها از بین میرود تا 50 درصد نیرو به چرخ های عقب منتقل میشود .
از تجهیزات الكترونیكی كولئوس میتوان به سیستم ناوبری ( GPS ) - مانیتور 7 اینچی با سیستم پخش DVD - سی دی چنجر شش تایی و هندزفیری بلوتوث اشاره كرد .
از لحاظ ایمنی كولئوس با داشتن سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم پایداری الكترونیكی ( ESP ) و سیستم نیروی كمكی ترمز ( BA ) چیزی كم و كثری ندارد .
این خودرو برای توقف از سرعت 100 كیلومتر در ساعت فقط به 42 متر فضا نیاز دارد كه رقم بسیار مناسبی برای یك خودروی كراس اوور / اس یو وی است .
از لحاظ ایمنی غیر فعال كولئوس باز هم حرف هایی زیادی برای گفتن دارد . استفاده از 6 ایربگ و كمربندهای پیش كشنده و كاهش دنده ی فشار باعث شده تا این خودرو بتواند در تست موسسه ی Euro NCAP از 5 ستاره پنج ستاره را بدست آورد .
پایان سخن :
كولئوس به عنوان اولین كراس اوور رنو خودروی ارزشمندی است كه از ویژگی های فنی و ظاهری مناسبی نیز سود میبرد . از جمله نكات مثبت این خودرو موتور قدرتمند و مدرن - كابین شیك و زیبا و ایمنی مناسب است كه میتواند فروش بالایی را برای آن تضمین نماید .
كولئوس در سال 2008 در اروپا به فروش میرسد و در سال 2009 در بیش از 40 كشور جهان نیز فروخته خواهد شد .
* در پایان شما را به دیدن جدول مشخصات موتورهای این خودرو جلب میكنم :
4*4 | 4*4 | 4*2 | 4*2 | ||
دیزل | 2 لیتر - 147 اسب بخار | 6 سرعته دستی | 6 سرعته اتوماتیك | 6 سرعته دستی | 6 سرعته اتوماتیك |
2 لیتر - 170 اسب بخار | 6 سرعته دستی | - | - | - | |
بنزین | 5/2 لیتر - 170 اسب بخار | 6 سرعته دستی | cvt | 6 سرعته دستی | cvt |
000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Thanks a lot. Excellent stuff.
where to purchase viagra online kamagra viagra side effects viagra online cheap buy real viagra online buy viagra uk online viagra to buy where can i get viagra online where to buy viagra for women can you really buy viagra online