تبلیغات
خودروهای رور دنیا - سوپر لوکس ها ! مرسدس اس ۵۵۰ ؛ جگوار سوپر وی ۸ ؛ لکسس ال اس ۶۰۰ و مازراتی کواتروپورتو

خودروهای رور دنیا

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم . برای امروز میخوام با یك مقایسه كه بین 4 خودروی لوكس انجام شده بروز كنم .

امیدوارم این مطلب مورد توجهتون قرار بگیره . در ضمن عكس ها رو با سایز بزرگ میذارم ! گ...بابای قالب !

منتظر نظرات شما دوستان عزیز هستم .

 Jaguar Super V8 vs 2008 Lexus LS600hL vs 2007 Mercedes-Benz S550 vs 2007 Maserati Quattroporte Sport GT

در این آزمایش معیارهایی كه برای انتخاب این خودروها مد نظر ما بودند عبارتند از : جاداری - لوكس بودن - داشتن موتوری با بیش از ۴۰۰ اسب بخار و قیمتی نزدیك به ۱۰۰ هزار دلار .

به همین منظور از چهار كشور آلمان - انگلستان - ژاپن و ایتالیا نمایندگانی در این تست حضور پیدا كردند .

پیدا كردن یك نماینده از ژاپن كار دشواری نبود . لكسس LS600h به یك موتور 12 سیلندر 5 لیتری مجهز است . این موتور در كنار یك موتور برقی قرار گرفته تا 438 اسب بخار نیرو تولید كند .

این میزان نیرو بالاترین رقم در گروه بود . از تكنلوژی هایی كه به صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب شده میتوان به سیستم كمكی پارك - 19 پخش كننده ی صوتی مارك لوینسون و سیستم چهار چرخ متحرك اشاره كرد .

از انگلستان نیز جگوار با مدل super v8  در این آزمایش حضور داشت . این خودرو كه به یك موتور 8 سیلندر سوپرشارژردار آلومینیومی مجهز شده دارای آپشن هایی نظیر : كروز كنترل فعال و مانیتور / ناویگیشن لمسی میباشد .

برای سال 2008 داخل این خودرو دستخوش تغییراتی شده و در آن چوب و چرم طبیعی به میزان بیشتری مورد استفاده قرار گرفته اند .

از ایتالیا خودروی مازراتی كواتروپورتو در این تست حضور داشت . این خودرو كه در سال 2004 معرفی شده از یك گیربكس 6 سرعته اتوماتیك سود میبرد كه دارای قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را نیز داراست .

در آلمان برای انتخاب یك نماینده كار كمی دشوار بود . انتخاب مدل های عادی سری 7 به دلیل بد قلقی سیستم آی درایو منتفی شد به همین دلیل مدل S550  از شركت مرسدس برای این تست انتخاب گردید .

 از جلمه تجهیزات این خودرو میتوان به سیستم كروز كنترل فعال - گیربكس 7 سرعته هوشمند اتوماتیك و قابلیت حركت خودكار خودرو در ترافیك اشاره كرد .

آزمایش خودروها را در منظقه ی جنوبی " اورنج كانتری " آغاز كردیم . البته ما مسافت را با این خودروها طی نكردیم و به همین دلیل نتوانستیم به تمامی قابلیت ها و ضعف های آن پی ببریم .

جگوار را باید بی صداترین عضو گروه نامید ! صدایی كه در كابین این خودرو به گوش میرسد حتی از لكسس ( كه متخصص در كاهش صداست ! ) نیز كمتر است . این در حالی است كه جگوار تنها عضو گروه بود كه به لاستیك های چهار فصل مجهز بود ( لاستیك سایر اعضای گروه از نوع تابستانی بود كه این باعث كاهش در صدای تولیدی میشد ) .

جگوار و لكسس هر دو به طور استاندارد از مانیتورهای لمسی استفاده میكردند ولی این امكان در مازراتی و مرسدس وجود نداشت .

لكسس تنها عضو هیبریدی گروه بود . در سرعت 120 كیلومتر عقربه ی نشان دادن وضعیت مصرف سوخت در لكسس بین وضعیت " اقتصادی " و " قدرت " بود .

مرسدس در داخل خودرو و برای كنترل ادوات یك ماوس را تعبیه كرده تا كار با این خودرو آسان تر شود .

مرسدس از ایمنی فعالتری نسبت به بقیه برخوردار بود . رادار نصب شده در این خودرو با نمایش سرعت خودروهای رو به رویی به شما كمك مینمود تا چه زمانی از سرعت خود كم كنید و به اتومبیل جلویی برخورد ننمایید .

كابین مازراتی زیباترین و لوكس ترین كابین گروه بود . سبك طراحی ایتالیایی كه در این كابین به كار رفته است چهره ی متمایزی را در این كابین ایجاد كرده است .

البته میتوانید به جای چوب قطعات فیبركربنی را سفارش دهید كه در این صورت میتوانید لذت حضور در كابین اسپرت این خودرو را نیز حس نمایید .

در قسمت عقب جگوار تجهیزات مناسبی را عرضه كرده است . مانیتور DVD  به همراه گرم كن صندلی و كنترل های برقی در كنار میز تاشو ( برای نوشتن و.. ) امكانات و راحتی مناسبی را به وجود می آورد .

البته مرسدس و لكسس حدود 57 لیتر از جگوار جادارتر هستند .

مازراتی كمترین فضا را در قسمت عقب داراست ولی راحتی این صندلی ها به حدی است كه بهترین انتخاب برای خوابیدن است !

اما در تستی كه با لكسس در چند پیچ انجام دادیم مشاهده كردیم كه این خودرو علی رغم داشتن سیستم چهار چرخ متحرك در اغلب پیچ ها دچار كم فرمانی میشود . البته در این مواقع صدای " بیب بیب " سیستم كنترل پایداری شنیده میشود تا به راننده هشدارهای لازم را بدهد .

در صورتی كه وضعیت  " اسپرت " را در لكسس انتخاب كنید مشاهده خواهید كرد كه شارژ باتری به سرعت تمام خواهد شد . البته گیربكس 8 سرعته ی ضریب متغیر این خودرو ( CVT) توانسته در كاهش مصرف سوخت كمك فراوانی نماید .

در بخش دینامیك رانندگی باید جگوار را برنده اعلام نمود . فرمان این خودرو اگر چه كمی نرم است ولی به خوبی از پس مانورها بر می آید . قدرت ترمزگیری نیز در این خودرو مناسب است .

سیستم كنترل فعال بدنه ( Anti Body Control )  در مرسدس 3920 دلار هزینه دارد !

با خاموش كردن سیستم پایداری الكترونیكی در یك پیچ شروع به حركت میكنیم و ناگهان پدال گاز را میفشاریم . در اولین پیچ شاهد حركت در قسمت عقب خودرو هستیم ولی به محض این كه به پیچ دوم میرسیم شاهد انحراف كامل مرسدس میشویم .

گیربكس 7 سرعته ی مرسدس كه قابلیت تعویض به صورت دستی ( به وسیله ی اهرم های موجود بر پشت فرمان ) را داراست از عملكرد خوبی در پیچ ها برخوردار است و به طور هوشمند دنده ها را پایین نگه میدارد .

بدون تردید بهترین عضو گروه در مانورها  مازراتی ایتالیایی است . تقسیم وزن عالی 52/48 یك بالانس مناسب را در این خودرو به وجود آورده است .

این خودرو در پیچ ها خیلی دیر منحرف میشود . عملكرد فرمان عالی بوده و بیشتر شبیه فراری 599 است .  البته در این میان نباید از نقش رینگ ها 20 اینچی در این خودرو كه در لاستیك های سایز 245 جا خوش كرده اند گذشت .

نسبت نیرو به وزن این خودرو دومین در گروه بود . البته نباید فراموش كرد كه این خودرو حدود 20 درصد از بقیه ی اعضای گروه كوتاهتر است و همین باعث عمكرد بهتر آن در پیست میشود .

شتاب صفر تا صد مازراتی با 4/5 ثانیه بهترین در گروه بود و نسبت به بقیه ی اعضا بین 1/0 تا 2/0 ثانیه پرشتاب تر است .

شتاب جانبی در مازراتی به 91/0 جی میرسد كه واقعا در حد سوپر اسپرت هاست ! جالبت این جاست كه بدانید كه دومین ركورد گروه با 83/0 جی ! متعقل به مرسدس بود .

پایان سخن :

در كل اگر خواهان یك خودروی سبز هستید لكسس هیبریدی گزینه ی خوبی است . چرا كه میزان مصرف سوخت در این خودرو نسبت به نسل قبلی 15 درصد بهبود یافته و به 75/15 لیتر در صد كیلومتر میرسد .

اگر خواهان یك خودرو با دینامیك بالا و شتاب خوب و البته راحتی مناسب  هستید مازراتی گزینه ی خوبی است و اگر بیشتر به راحتی و امكانات خودرو اهمیت میدهید جگوار و مرسدس در گزینه های بعدی قرار میگیرند .

علی رغم این سخنان هر آزمایشی یك برنده دارد و شرح نتایج این آزمایش نیز به شرح زیر است :

رتبه ی اول : مازراتی كواترو پورتو

رتبه ی دوم : مرسدس S550

رتبه ی سوم : جگوار سوپر V8

رتبه ی چهارم : لكسس LS600h

 

عكس های بیشتر در ادامه مطلب :


000

000

00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

نظرات() 
سجاد
شنبه 29 مهر 1391 06:29 ب.ظ
باید ببینیم کدوم با پلاک ایرانی بهتره
مهسا
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 02:34 ب.ظ
ممنون بابت اطلاعات ولی فک کنم تو نظر سنجی اشتباه شده
مهسا
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 02:33 ب.ظ
ممنون بابت اطلاعات ولی فک کنم تو نظر سنجی اشتباه شده
سهیل
سه شنبه 29 آبان 1386 01:11 ب.ظ
خیلی جالب بود لطفا بیشتر ادامه دهیدوجامعتر باشد.
با تشكر.
FOAD M.
پنجشنبه 24 آبان 1386 01:11 ب.ظ
دوست عزیز
پس مقایسه ریو و سمندو ... چی شد؟؟؟؟؟
نیما
سه شنبه 22 آبان 1386 03:11 ق.ظ
نتیجه تست به نظرم عجیبه!
محمد
سه شنبه 22 آبان 1386 03:11 ق.ظ
سلام آقا علی رضا وبلاگ خوب و نبتا كامای داری خسته نباشین .
اما در مورد این مطلبت
خودوهای دیگری مثل سری 7و آوودی آ8 هم هستند و نتیجه تست عجیبه
RealBox
دوشنبه 21 آبان 1386 05:11 ق.ظ
با سلام .... دوست عزیز اگرمی خواهید بازدید خود را به میزان قابل توجهی
افزایش دهید می توانید لینک باکس ما را در وبلاگ یا سایت خود قرار دهید . پس از
قرار دادن لینک باکس در سایت خود شما می توانید لینکهای خود را به لینکدونی اضافه
نمایید تا در صدها سایت و وبلاگ مختلف به نمایش در آید .لینک شما را صدها نفر می بینند و میتوانید بازدید کننده واقعی برای خود داشته باشید .از مزایای دیگر این لینک
باکس این است که سایت شما را در موتور های جستجو پرمحتواتر می کند و در موتورهای
جستجو بیشتر ظاهر می شودو رتبه شما رو گوگل بالا میرود...موفق و پیروز باشید

منتظرتان هستیم

RealBox

http://realbox.mihanblog.com
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نظرسنجی

    به مطالب این وبلاگ چه نمره ای می دهید ؟





  • ابر برچسبها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :